• ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
  • کد خبر: 2660
  • readingTime: ۱ دقیقه
لوکوموتیو

عصر سه شنبه مراسم رونمایی از لوکوموتیو باری مپ ۲۴ شرکت مپنا و سوزن راه‌آهن تولید داخل با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش ایراسین، در حاشیه مراسم رونمایی از  لوکوموتیو باری مپ ۲۴ شرکت مپنا و سوزن راه‌آهن که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: تولید لوکوموتیو با برند ملی و سوزن راه‌آهن از دستاوردهای مهم متخصصان و دست‌اندرکاران حمل و نقل ریلی کشور است.

وی با اشاره به حمایت از تولید داخلی و رسیدن به خودکفایی در صنعت ریلی گفت: همه تلاش شرکت راه‌آهن کاهش و قطع وابستگی کشور به خرید تجهیزات صنعت حمل و نقل از کشورهای خارجی است.

مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور وزیر راه و شهرسازی در مراسم رونمایی از دستاوردهای حمل و نقل ریلی، گفت: حضور وزیر راه و شهرسازی برای رونمایی از این دو دستاورد مهم صنعت حمل و نقل ریلی کشور بدون شک باعث دلگرمی تمام دست اندرکاران حمل و نقل ریلی کشور است.

وی تاکید کرد: اکنون شش دستگاه از این لوکوموتیو در حال سیر در شبکه است و  هفتمین دستگاه آن به زودی در شبکه کار خود را آغاز می‌کند و هشتمین دستگاه در شرکت مپنا در حال تست‌های فنی است و مقرر شده  با حمایت‌های راه‌آهن ۴۰ دستگاه از این لوکوموتیو امسال در شرکت مپنا تولید شود.

رسولی در ادامه افزود:  این لوکوموتیو با هدف ساخت و تولید لوکوموتیوهای باری کاملاً با شرایط آب و هوایی ایران طراحی شده و در تمام خطوط ریلی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قابل بهره‌برداری است. لوکوموتیو باری مپ ۲۴ دارای ۳ هزار و ۳۰۰ اسب بخار قدرت است و مجهز به یک دستگاه موتور دیزل ۱۶ سیلندر توربو شارژ است و جزو خانواده لوکوموتیوهای دیزل الکتریک محسوب می‌شود.

وی درباره استاندارد ها و کنترل کیفی لوکوموتیو شرکت مپنا گفت: شش دستگاه لوکوموتیو باری مپ ۲۴ پس از اخذ تاییدیه‌های فنی از شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در خطوط ریلی کشور در حال سیر و بهره‌برداری است و به‌زودی این لوکوموتیو نیز وارد خطوط ریلی کشور خواهد شد. تمام سازه‌های مورد نیاز این لوکوموتیو از جمله طراحی، ساخت سیستم‌های کنترل، ترمز الکترونیک پنوماتیک، کابین بوژی و تست‌های استاتیک آن در شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا انجام شده و می‌تواند تا ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت در خطوط ریلی کشور نسبت به جابه‌جایی بار اقدام کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =