خودرو

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین کار این است که از خودروهای دست دوم خارجی استفاده شده و مجوز واردات آن را صادر کنیم، ولی باید زمینه ای فراهم شود که خودروهای از کار افتاده وارد کشور نشوند. ما با این کار، هم از خودروسازهای داخلی خود حمایت و هم رفاه نسبی برای مردم خود ایجاد کرده ایم تا بتوانند از خودروهای با کیفیت استفاده کنند.

به گزارش ایراسین، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند کاهش قیمت خودرو گفت: ما از یک سو به بهانه حمایت از کارگران و ایجاد اشتغال و جلوگیری از بحران بیکاری از صنایع خودروساز داخلی حمایت می‌کنیم، ولی از سوی دیگر، توسط عده‌ای در همین واحدهای تولید از این حمایت‌ها سوءاستفاده می‌شود،

وی در ادامه افزود: حمایت های تمام قد مسئولین از تولید خودرو داخلی سبب سوء استفاده شده،  به گونه ای که همین حمایت‌های تمام عیار باعث شده تا خودروسازی‌ها به مردم فشار بیاورند و آن‌ها را تیغ بزنند. در همین چند روز اخیر، قیمت برخی خودروها ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش داشته و این نشان می دهد، قیمت‌ها قابل کاهش در بازار هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره شرایط حاکم بر قیمت خودرو در روزهای اخیر، گفت: به اعتقاد من، بازار قابلیت کاهش قیمت‌ها از این بیشتر را هم دارد و ما برای اینکه بتوانیم به کسانی که نیاز به خودروهای با کیفیت بالا دارند تا کارها خود را رفع و رجوع کنند، باید شرایط مناسب را فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: عده ای همیشه مجبورند در سفر باشند، یا کار خود را با خودرو انجام می‌دهند و مجبورند خودروهای با کیفیت سوار شوند؛ بنابراین نیاز هست که ما از این افراد هم حمایت کنیم. برای این کار باید کاری کنیم که انحصار را از این شرکت‌ها بگیریم.

جعفرزاده افزود: از سوی دیگر، ما نمی‌خواهیم واردات خودروهای لوکس به کشور داشته باشیم؛ بنابراین، بهترین کار این است که از خودروهای دست دوم استفاده شده و مجوز واردات آن را صادر کنیم، ولی باید زمینه ای فراهم شود که خودروهای از کار افتاده وارد کشور نشوند. ما با این کار، هم از خودروسازهای داخلی خود حمایت و هم رفاه نسبی برای مردم خود ایجاد کرده ایم تا بتوانند از خودروهای با کیفیت استفاده کنند.

وی با اشاره به احتمال تصویب مجوز ورود خودرو دست دوم خارجی به کشور، افزود: به گمانم با توجه به حمایت برخی دولتی‌ها از این طرح و استقبال مردم از آن، تأثیرات خوبی در قیمت‌ها در بازار ایجاد شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اعلام خودروسازان داخلی مبنی بر تحویل ۱۰۰۰۰۰ خودرو موجود در انبار در آینده به متقاضیان، گفت: هم اکنون قیمت خودروها در بازار مسکوت است و مردم دیگر خریدی انجام نمی‌دهند. به نظر من، نباید مردم را ناامید کرد، بلکه باید کسانی که مدام در مأموریت هستند و خودروهای با کیفیت نیاز دارند، بتوانند از مزایای این طرح بهره گیرند.

وی در پایان گفتگو در خصوص شرایط واردات خودروهای دست دوم خارجی نیز گفت: باید شرایط را به گونه‌ای تنظیم کرد که بتوان به سادگی این کار را انجام داد، اما اگر بخواهند سخت‌گیرانه عمل کنند، باز هم همان ۵ درصد بالای جامعه از این خودروها استفاده خواهند کرد؛ بنابراین، باید شرایط به گونه ای شود که دست کم ۳۰ تا ۳۵ درصد جامعه به این خودروها دسترسی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =