سالاریان

نماینده وزارت خارجه در استان اصفهان با اشاره به اینکه نمایشگاه بین المللی گردشگری امسال با تغییرات زیادی روبرو است، گفت: از سفرا و از شهرهای خواهر خوانده دعوت کردیم که چین، رومانی و مالزی اعلام آمادگی کردند و کشورهای سوییس ، ترکیه و اتریش هم جزو دعوت شده ها هستند اما هنوز حضورشان قطعی نشده است.

به گزارش ایراسین، علیرضا سالاریان در نشست یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری صنایع دستی و میراث فرهنگی اظهار داشت: این نمایشگاه برای اولین بار در حال برگزاری است و بنابراین تلاش شد که بروشورهای مناسبی برای کشورهای دیگر ارسال شود و این نشان دهنده اهمیت این نمایشگاه است.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ فرهنگی ما می‌توانیم با دنیا از طریق شهر اصفهان ارتباط برقرار کنیم، گفت: یکی از راه‌های ارتباطات دیپلماسی شهری است و با توجه به اینکه اصفهان یک "شهر موزه" است با معرفی آن می‌توان ارتباط خوبی با دنیا گرفت.

سالاریان با بیان اینکه این نمایشگاه با رویکرد بین المللی کار خود را آغاز می‌کند، ادامه داد: در تلاش هستیم که این نمایشگاه را به استانداردهای بین المللی نزدیک کنیم و پروژه جدید نمایشگاه توسط آقای یارمحمدیان به زودی به سرانجام برسد تا بتوانیم نمایشگاه بعدی را در این سازه برگزار کنیم.

وی در خصوص حواشی این نمایشگاه گفت: تورهای گردشگری مختلفی را برای اصفهان گذاشتیم که در کنار آن یزد و شیراز را هم معرفی کنیم و ما در تلاشیم که با جذب فعالان گردشگر در این نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری خود را معرفی کنیم.

 با انتقاد از فرهنگ شهری گفت: تردد ما در شهر مشکل دارد ما دو هفته آینده مهمان‌های مهمی در شهر خواهیم داشت و باید شهر زیبا باشد شاید نتوانیم زیرساخت‌ها را به سرعت درست کنیم اما با حضور گردشگر می‌توانیم زیر ساخت‌ها را هم فراهم کنیم اما باید گردشگر را به هر طریقی که می‌توان جذب کرد.

نماینده وزارت خارجه در استان اصفهان با تاکید بر اینکه برخی از صنایع دستی همانند زری بافی تنها به شکل سنتی کاربرد داشت که ما توانستیم این رشته را به شکل کاربردی تر کنیم و به بازار پیوند دهیم، چرا که به نظر من باید به شکل کاربردی هنر هم توجه داشته باشیم تا ماندگار شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =