راه آهن

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: در جریان تمام قراردادهایی که در این نمایشگاه منعقد می‌شود ۲۲ قرارداد از محل ماده ۱۲ رفع موانع تولید، منعقد خواهدشد که حدود ۹۰۰ میلیارد تومان به سرمایه‌گذاران این قراردادها باز می‌گردد.

به گزارش ایراسین، سعید رسولی مدیرعامل راه‌آهن در حاشیه مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی گفت: هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی امروز با حضور ارزشمند و بانشاط شرکت‌های داخلی و خارجی در شرایطی آغاز می‌شود که در پی تشدید تحریم‌های ظالمانه و البته متداول، نشان‌دهنده جزم جدی خانواده راه‌آهن برای عبور پیروزمندانه از این برهه تاریخی است.
رسولی در ادامه افزود: ما نه در شعار بلکه در عمل، تحریم‌های موجود را به فرصت تبدیل می‌کنیم و سال ۹۸ سال فرصت‌ها برای حمل‌ونقل ریلی خواهد بود. معاون وزیر راه‌ و شهرسازی با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ باعنوان سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری بیان داشت: این شعار باهدف توسعه توان اقتصادی و کسب‌وکار نامگذاری شده‌است. که از روزهای ابتدایی سال جاری اقدامات ارزشمندی در حوزه حمل‌ونقل ریلی رقم خورد. وی در ادامه یادآور شد به عنوان مثال می‌توان به استفاده از تبصره ۱۸ و اخذ قرارداد به ارزش ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای تولید انواع واگن با توان داخلی اشاره کرد، که بانک‌های عامل نیز آمادگی خود را برای عاملیت در این پروژه اعلام کرده‌اند و به زودی شاهد شروع تولید این محصولات در کارخانجات داخلی خواهیم‌ شد.

وی با بیان اینکه کار، تلاش، سازندگی و پیشرفت در جمهوری‌اسلامی ادامه دارد و خواهد داشت تصریح کرد: از شرکتهای خارجی که در جریان توسعه و سازندگی ایران مشارکت داشته‌اند تشکر می‌کنم.

مدیرعامل راه‌آهن خاطرنشان کرد: امروز در حالی هفتمین نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی آغاز می‌شود که سومین دوره از آخرین پیشرفت‌های حوزه حمل‌ونقل ریلی از سوی دانشگاه راه‌آهن علم و صنعت ارائه می‌شود.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی با بیان اینکه شرایط امروز شرایط جنگ با رویکرد اقتصادی است گفت: دشمنان نظام همچنان درس نگرفته‌اند اما مجدد ثابت خواهیم کرد با اراده‌ای که امروز در نظام برای توسعه حمل‌ونقل ریلی ایجاد شده در سال ۹۸ به این توسعه دست خواهیم یافت.

رسولی به تشریح قراردادهایی که امروز در جریان این نمایشگاه منعقد خواهد شد گفت: از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، به منظور بازگشت اصل و سود سرمایه‌گذاری در هر حوزه‌ای که باعث بهره‌وری و کاهش آلایندگی می‌شود، اقداماتی انجام شده که بر اساس آن، در حمل و نقل ریلی نیز قراردادی با شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت امضا خواهیم کرد تا از محل این ماده قانونی، ۲۲ قرارداد سرمایه‌گذاری در بخش ریلی را اجرایی کنیم.

وی گفت‌: ظرفیت مالی این قرارداد، ۹۰۰ میلیارد تومان است که به سرمایه‌گذاران از محل ماده ۱۲ این قانون، بازگشت داده می‌شود.

وی افزود: همچنین از لوکوموتیو مپ ۲۴ بازدید و از تولید قطعه مرکزی سوزن رونمایی خواهد شد.

رسولی گفت: تولید ریل ملی به مرحله عمل رسیده است؛ همچنین دو سیستم سیگنالینگ داخلی در کشور تولید شده که با عملیاتی شدن آن، ایران در فهرست ۸ کشور دارای تولید فناوری سیگنالینگ در صنعت حمل و نقل ریلی قرار گرفته است.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی با اشاره به مسئولیت‌های هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی بیان داشت: این نمایشگاه علاوه بر برخورداری از مزیت‌های عام، یک پیام بارز دارد که آن حضور و عزم و اراده تولید کنندگان در خانواده راه‌آهن برای ارتقا جایگاه خود است.

مدیرعامل راه‌آهن یادآور شد، اعضای هیأت‌ مدیره شرکت راه‌آهن طی این چهار روز به منظور رفع مشکلات و موانع حوزه حمل‌ونقل ریلی در نمایشگاه حضور خواهند داشت تا در صورت نیاز ضمن پاسخگویی جلسات هیأت‌ مدیره را برای اتخاذ تصمیم عاجل برگزار کند.

همچنین برنامه اولین روز هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی به شرح زیر است:

تفاهم‌نامه شرکت راه‌آهن حمل‌ونقل با تأمین سرمایه مسکن جهت اتشار اوراق صکوک

قرارداد بین راه‌آهن و عامل صرفه‌جویی شرکت توکاربل (ماده ۱۲ قانون)

قرارداد بین راه‌آهن و عامل صرفه‌جویی شرکت ریل پرداز سیر (ماده ۱۲ قانون)

افتتاحیه فاز اجرایی ۴۰۰ دستگاه واگن لبه بلند شرکت تجارت کوشش از محل (ماده ۱۲ قانون)

لازم به ذکر است این نمایشگاه از ۱۹ تا ۲۲ خردادماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می شود و آخرین دستاوردهای صنعت حمل و نقل ریلی را به نمایش خواهد گذاشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =