نجفی

به گزارش ایراسین، با درنظر گرفتن کارشکنی‌های غرب علیه اقتصاد کشورمان و اعمال تحریم‌های تازه صنعتی از سوی آمریکا اگرچه چالش‌هایی برای برخی از تولیدکنندگان کشورمان ایجاد شده اما نباید فراموش کنیم در همین شرایط فرصت‌هایی ایجاد شده است که می‌توانیم در راستای خودکفایی و تولید محصولات با کیفیت داخلی از آنها استفاده بهینه داشته باشیم.

این درحالی است که  شاید برخی ماشین‌آلات و قطعات مورد نیاز تولیدکنندگان کمتر به داخل کشورمان وارد می‌شوند و در شرایطی صنایعی همچون خودروسازی، فولاد، معادن، لوازم خانگی و ... با کمبودهایی مواجه شده‌اند اما همه می‌دانیم امکانات تولیدی ماشین‌آلات و قطعات صنعتی مورد نیاز در بسیاری از موارد داخل کشور وجود دارد و به دلیل بی‌توجهی به آنها هنوز از امتیازاتش برخوردار نشده‌ایم.

در چنین شرایطی نهضت ساخت داخل می‌تواند کمک شایان و قابل قبولی برای خوداتکایی به توانمندی‌های داخلی ایجاد کنیم و با استفاده از دانش، تخصص و انرژی ارزان قیمت وطنی هرچه بیشتر وابستگی‌های خارجی را کاهش دهیم، تا جایی که حتی درصورت افزایش سطح کارشکنی‌های بین المللی علیه اقتصاد کشورمان بدانیم چرخ تولید و تامین نیازهای داخلی به خوبی حرکتش را ادامه می‌دهد و حتی در بازارهای جهانی می‌توانیم خودنمایی کنیم.

برای دستیابی به چنین شرایطی کافی است با استفاده از امتیازات برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی‌های موجود و البته نیازهای فعلی برای این منظور گام برداریم. این درحالی است که لازم است به خاطر بسپاریم شاید در این راه کاستی‌هایی وجود داشته باشد اما نتیجه این سختی‌ها موفقیتی قرار گرفته که می‌تواند افق‌های روشنی را در بخش صنایع مختلف ایران ایجاد کند و ارزش افزوده بالاتری در اختیار اقتصاد کشورمان قرار دهد.

به همین دلیل برای آغاز نهضت ساخت داخلی کافی است ابتدا فهرستی از توانمندی‌های تولیدی و همچنین نیازهای صنایع مختلف کشور در اختیار داشته باشیم تا با استفاده از قدرت نمایشگاه‌ها این دو را به یکدیگر متصل کنیم که حاصل و برآیند آن چیزی نیست جز رونق، اشتغال و کاهش وابستگی به سایر کشورهای خارجی یا همان اقتصاد مقاومتی که بارها مقام معظم رهبری برآن تاکید فرموده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =