شکوری

رئیس کمیسیون صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران تخصیص ۱۴ میلیارد دلار ارز به کالاهای اساسی را اقدامی نامعقول دانست و گفت: دولت به جای این کار باید موانع تولید را رفع و به تولیدکننده کمک کند.

به گزارش ایراسین، بهرام شکوری رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران، گفت: رفتار مردم در شرایط اقتصادی فعلی کشور، عقلانی است چراکه احساس می کنند کالاها در آینده گران خواهند شد اما مهم، واکاوی دلیل این رفتار مصرف کننده است.
شکوری با اشاره به اهمیت و ضرورت اعتماد بین دولت و مردم در شرایط تحریمی کشور افزود: اعتماد مردم به حاکمیت در شرایط غیرعادی مانند سیل و تحریم و جنگ و غیره سبب می شود دولت با سیاست گذاری مشکلات اقتصادی را حل کرده و ثبات را در بازار برقرار نماید اما وقتی این اعتماد از دست می رود مردم هم چنین رفتارهایی می کنند. 
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر ما به علم اقتصاد اهمیت دهیم و با دخالت نکردن اجازه دهیم عرضه و تقاضا قیمت کالاها را تعیین کند، قیمت کالاها به تعادل خواهد رسید. 
وی با اشاره به راهکارهای تناسب نقش مردم با سیاست های اعمال شده در حوزه تنظیم بازار یادآور شد: اقدام دولت یعنی تخصیص ۱۴ میلیارد دلار ارز به کالاهای اساسی،که موجب اختلاف فاحش قیمت در بازار می شود، اقدام معقولی نیست. دولت به جای این کار باید موانع تولید را رفع و به تولیدکننده کمک کند تا شاهد تولید بیشتر با قیمت مناسبتر در بازار باشیم. 
شکوری با تأکید بر اینکه دولت باید روند صادرات و واردات را تسهیل کند گفت: در حال حاضر تولید خودرو با نیاز بازار همخوانی ندارد درصورتیکه اگر تعرفه های بالای ۱۰۰ درصدی برای خودروهای خارجی وضع نشود و جلوی واردات ماشین آلات را نیز سد نکنیم مطمئنا خودرو قیمت تعادلی خود را پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =