سرقینی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کارشکنی‌های اقتصادی آمریکا علیه صنعت معدنی کشورمان گفت: سال جاری 5/8 میلیارد دلار صادرات مواد معدنی خواهیم داشت و راهکارهایی برای دور زدن تحریم‌ها داریم.

به گزارش ایراسین، جعفر سرقینی ظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اعلام کرد: صنعت معدنی ایران علی‌رغم تمام کارشکنی‌های آمریکا علیه این بخش از اقتصاد ایران توانسته سال قبل علاوه بر تامین نیازهای داخلی رقمی نزدیک به 5/8 میلیارد دلار داشته باشد و امسال هم همین رقم را تجربه می‌کنیم.

سرقینی در ادامه خبر از واگذاری 80 پهنه معدنی به شرکت‌های بزرگ داد و افزود: در استان یزد نیز همین روال طی شده که البته ذخیره هر دو معدن بزرگ این استان، در حال اتمام است و اگر قرار باشد که بی تفاوت باشیم، کار به خوبی پیش نمی‌رود؛ پس کنسرسیوم تشکیل دادیم تا بتوانیم کار را به خوبی در این دو مجموعه بزرگ معدنی در یزد تضمین شود.

وی اظهار کرد: سال قبل نیاز داخلی را به خوبی تأمین کردیم و در حوزه صادرات فولاد نیز، 5/8 میلیون تن فولاد صادر کرده ایم که تلاش داریم امسال نیز این روند ادامه یابد. البته کماکان در تأمین نیاز داخلی نیز کمبود و کاستی نخواهیم داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین درباره واگذاری اخیر چادرملو نیز به خبرنگاران گفت: واگذاری  معدن D19   به چادرملو و سنگ آهن مرکزی بر اساس ماده 32 قانون معادن بوده و نیاز به مزایده نداشته و وزارتخانه مجاز است بر اساس اهلیت شرکت ها پهنه های معدنی را واگذار کند.

سرقینی همچنین تاکید کرد: سرمایه گذاری در سنگ آهن مرکزی بافق و چادرملو به نرخ امروز 25 هزار میلیارد تومان بوده است. به همین خاطر اکتشاف آنومالی دی19 را به کنسرسیومی از این دو شرکت داده ایم و امیدواریم ذخایر خوبی کشف شود.

این مقام مسئول درباره مخالفت‌ها و اعتراض‌های سایر نهادها به مجوزهای صادر شده از سوی وزارت صمت نیز افزود: وقتی مجوزی از سوی وزارت صمت در خصوص معادن صادر می شود هیچ ارگانی حق مزاحمت برای بهره برداران را ندارد، اما در این خصوص به دلیل برخی ناهماهنگی ها مشکلاتی داشته ایم و سعی کرده ایم با تعامل مشکلات را حل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =