جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان نیازمند، خرداد 98، باغ فردوس

دادستان اصفهان گفت: طبق آمار در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰ نفر زندانی جرایم غیر عمد در زندان های استان داریم که مبلغی که برای آزادی این عزیزان نیاز است ۲۵۰ میلیارد تومان است.

به گزارش ایراسین، علی اصفهانی در مراسم گلریزان فولادمبارکه به منظور آزادی زندانیان با اشاره به اینکه همه ما و اکثر کسانی که در میان سالی هستند این تجربه را دارند که جایی که باید برای اقدامی خیر کاری انجام دهند، افزود: اگر وسوسه شیطان پیش آمد و در آن مورد تعلل ورزیدند باید چندین برابر را در جایی غیر خیر هزینه کنند کما اینکه احادیث ما بر این موضوع صحه می گذارد و در روایات داریم اگر جایی برای خداوند و در راه خیر باید خرج کنی خرج نکردید مجبور می شوی در جایی که نباید و خیر هم نیست خرج کنیم.

وی ادامه داد: همان گونه که مستحضر هستید با وضعیت اقتصادی جامعه ما زندگی برای خانواده ها بسیار سخت شده است، حال در نظر بگیرید اگر سرپرست خانواده ای در زندان باشد آن هم بخاطر جرایم غیر عمد که ممکن است برای هر کس پیش بیاید، قطعا خانواده فرد زندانی در معرض انواع آسیب های اجتماعی، اقتصادی، روانی و مشکلات عدیده ای قرار دارند که این همت شما عزیزان را می طلبد که با اعمال خیر خود و با همت و پشتکار خود این افراد را از زندان آزاد کنید و از آسیب های وارده جلوگیری نمایید.

دادستان اصفهان اظهار داشت: ما نسبت به این مسائل و مشکلات نمی توانیم بی تفاوت باشیم. باز هم تجربه نشان داده است زمانی که ما مقداری از پول خود را صرف امور خیر می کنیم باقی مانده آن برکت خاصی دارد، شاید برای برخی جوان ها این جنبه شعاری داشته باشد ولی کسانی که سنی از آن ها گذشته به تجربه این حرف را تصدیق می کنند.

وی با بیان اینکه آیاتی از قرآن کریم در رابطه با انفاق و برکاتی که منفقین از آن بهره مند می شوند هست و خدا می فرمایند: هرگز به مقام نیکی و بر نمی رسد مگر از آنچه که دوست می داری انفاق کنی، تاکید کرد: طبق آمار در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰ نفر زندانی جرایم غیر عمد در زندان های استان داریم که مبلغی که برای آزادی این عزیزان نیاز است ۲۵۰ میلیارد تومان است.

اصفهانی اضافه کرد: سال گذشته حدود ۹۳۵ نفر از زندانی های جرایم غیرعمد با کمک خیرین عزیز آزاد شدند و در طول ۵ سال گذشته حدود ۴۵۰۰ نفر از زندانی ها با کمک های خیرین توانستند طعم آزادی را بچشند، مبلغی که در این ۵ سال کمک شده است حدود ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است، امیدوارم که همه توفیق پیدا کنیم در امور خیر نسبت به همدیگر سبقت بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =