گردشگری

تحقیقات بازارگردشگری (Tourism Market Research) به منظور شناخت نسبی از قابلیت های عرضه و تقاضای گردشگری در کشور های هدف ایران انجام شد.

به گزارش ایراسین، محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری با اعلام این خبرگفت: طبق دستور ریاست محترم سازمان از نیمه دوم سال ۹۷ افزایش شناخت بازارهای هدف گردشگری ج. ا. ایران به منظور بازاریابی آگاهانه و مبتنی بر واقعیت بازار در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

او افزود: این فرایند با بررسی گزارش‌ها و آمارهای معتبر بین‌المللی، کسب اطلاعات از  نهادهایی مانند سفارت ایران در کشور مبدا، رایزنان فرهنگی و اقتصادی و سایر مراکزی که از کشور مبدا شناخت داشتند، افراد و شرکت‌هایی مانند تورگردانان، ایرلاین‌ها و تجار که در بازار کشور مبدا فعالیت مستمر دارند و همچنین نشست‌های تخصصی انجام می‌شود.

لاریجانی تصریح کرد: ویرایش اول این گزارش به منظور ارتقا کیفیت مطالب گردآوری شده برای ارگان‌های مربوطه ارسال و نتیجه بازخوردها در ویرایش‌های بعد اصلاح شد.    

او گفت: بر اساس این تحقیقات جایگاه و روند گردشگری در کشور بازار هدف، وضعیت رقبای ایران در بازار کشور مبدا وسطح تبادلات گردشگری فیمابین مورد بررسی قرار می‌گیرد و ویژگی‌های تقاضای گردشگری کشور مبداء، مناطق گردشگر فرست، رسانه‌های مرجع و اثرگذار برگردشگران و توراپراتورها و آژانس‌های مسافرتی فعال در گردشگران خروجی(Out going) شناسایی می‌شود.

به گفته مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری انطباق محصولات گردشگری ایران با ویژگیهای بازار، آسیب‌شناسی و تعیین موانع ورود گردشگران بازار هدف به ایران و رسیدن به برنامه اقدام یک ساله برای نفوذ به بازار کشور مبدا از دیگر مواردی است که در این تحقیقات مورد توجه قرار دارند.

او گفت: تحقیقات بازار برای تدوین برنامه اقدام کشورهای آلمان، روسیه، عراق، عمان، افغانستان و چین انجام شده و در سال جدید بر روی کشورهای ترکیه، آذربایجان، هندوستان، پاکستان  و ایتالیا متمرکز خواهد بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =