جلسه تودیع و معارفه استاندار اصفهان

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه جامعه امروز ما نیاز به نشاط دارد و رسانه ها باید به این موضوع توجه داشته باشند گفت: برجسته کردن مشکلات مردم باعث ناامیدی و ایجاد یاس در جامعه می شود.

به گزارش ایراسین، عباس رضایی در چهاردهمین جشنواره روابط عمومی های استان اصفهان افزود: رسالت ما ایجاد امید و نشاط در جامعه است و باید در کنار گفتن حقایق هر چند تلخ به مسائل و ابعاد دیگر نیز توجه شود، بنابراین دادن نشاط و امید و مطرح کردن واقعیت‌های جامعه در کنار تحلیل‌های درست و واقعی از مسائل روز جامعه یکی از وظایفی که می‌تواند ما را به سمت جهت دهی درست هدایت کند.

وی خطاب به حضار تاکید کرد: شما به عنوان روابط عمومی هایی که پل ارتباطی بین مردم و سازمان ها و مدیران محسوب می شوید رسالت بزرگی بر دوش دارید که باید با نگرشی خاص به آن توجه کنید.

استاندار اصفهان ادامه داد: گرچه لقب روابط عمومی ها این پل ارتباطی است اما شان و شخصیت روابط عمومی ها فراتر از یک پل ارتباطی است چرا که به عنوان جهت دهنده ای به شمار می روید که اگر مسیر درستی را انتخاب نکنید دچار مشکل خواهید شد و اگر در مسیر درست حرکت کنید می توانید مشکلات یک سازمان و حتی جامعه را رفع کنید.

رضایی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به این موضوع روابط عمومی‌ها باید اول مطلع باشند و اگر مطلع نباشند نمی‌توانند جهت دهی مناسبی به مدیران و مجموعه دهند اظهار داشت: روابط عمومی ها باید خود را تقویت کنید البته این مسئله معنا و مفهوم خاصی دارد، حال برای اینکه روابط عمومی‌ها بتوانند جایگاه درست خود را به مجموعه خود ارائه کنند باید دانش این کار را داشته باشند.

استاندار اصفهان روابط عمومی‌ ها را یک دانش به روز خواند که با سرعت زیادی در حال حرکت است و نباید در آن به اطلاعات سنتی اکتفا کنیم.

وی افزود: در یک رسانه ممکن است اخبار دقیق دادن هم جزء وظایف روابط عمومی ها باشد که تلفیق سرعت و دقت در انتقال اخبار مهم است، به روزرسانی دانش در ابعاد مختلف و داشتن روابط عمومی قوی توسط خود روابط عمومی‌ها و استفاده از ابزارهای نوین و به روز برای آنان مهم است و باید به این مساله اهمیت داده شود.

رضایی تصریح کرد: هدر دادن سرمایه‌های مختلف ملی خیانت است و نباید بازیچه شویم بنابراین کسانی که دست‌اندرکار روابط عمومی هستند نباید بخشی نگر باشند و باید توسعه را در راس کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: این توسعه نباید یک جانبه باشد بلکه باید همه جوانب را پوشش دهد به عنوان مثال اگر در جایی فقط توسعه اقتصادی را مدنظر قرار دهند و توسعه فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار نگیرد آن بعد نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

رضایی ادامه داد: جامعه امروز نیاز به نشاط دارد که باید در ابعاد مختلف ایجاد کنیم؛ نباید با برجسته کردن اخبار مشکلات، مردم را درگیر و باعث ناامیدی جامعه شویم زیرا وظیفه و رسالت ما امید دادن به مردم است و باید در کنار گفتن حقایق هرچند تلخ، توجه لازم به ابعاد دیگر جامعه نیز داشته باشیم.

استاندار اصفهان گفت: در کنار همه ظرفیت‌هایی که در کنار این مهم وجود دارد از پتانسیل های موجود نیز باید استفاده کنیم. نگرش افراد انگشت شماری که فقط در جستجوی اخباری هستند که به وسیله آن جامعه را ملتهب کنند و فقط نیمه خالی لیوان را ببینند، آن هم در شرایطی که در تحریم و جنگ اقتصادی قرار داریم، نگرش اشتباهی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =