• ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
  • کد خبر: 2496
  • readingTime: ۲ دقیقه
خلیلی

وجود مدیرانی همچون محمد سلطان حسینی باعث شده که هیات سوارکاری استان اصفهان یکی از برترین هیات های کشور باشد.

به گزارش ایراسین، مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری یکشنبه شب در مجمع انتخاباتی هیات سوارکاری استان اصفهان با بیان این مطلب اظهار داشت: در رتبه بندی هیات های سوارکاری کشور، هیات سوارکاری استان اصفهان پس از فارس و یزد در جایگاه سوم ایستاد و این هیات یکی از برترین هیات های فدراسیون است که این از وجود مدیرانی همچون سلطان حسینی مدیرکل ورزش و جوانان این استان می باشد.

وی پیرامون شرایط رشته سوارکاری گفت: دلیل اصلی کاهش بیمه اسب ها، مشکلات اقتصادی است که در مقایسه با سایر رشته ها تاثیر زیادی بر این رشته گذاشته است، این رشته به غیر از شخص ورزشکار، موجود زنده ای در کار است که نه تنها خرید آن بلکه نگهداری و حفظ آمادگی آن نیز هزینه زیادی در بر دارد.

رئیس فدراسیون سوارکاری ادامه داد: با این حال سعی کردیم در این فدراسیون با برنامه ریزی و انسجام بیشتر رشته سوارکاری را سر پا نگه داریم و بی شک برگزاری رویدادهای نظیر مسابقات می تواند سوارکاری را رونق دهد.

خلیلی با اشاره به تلاش برخی ورزشکاران برای حضور در المپیک 2020 توکیو با وجود معضلات فراوان، خاطرنشان کرد: جوانان ایرانی توانایی این افتخار را دارند.

رئیس فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه وزیر ورزش و جوانان قول داده است که شرایط واگذاری محیط‌ های سوارکاری به بخش خصوصی را بزودی فراهم کند، تصریح کرد: در صورت این اقدام مشکل ما با شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی برای واگذاری زیرساخت ها رفع خواهد شد.

رییس فدراسیون تهیه فیلم از وضعیت سوارکاری در ایران در کنار 2 کشور دیگر برای نمایش در مجمع عمومی فدراسیون جهانی سوارکاری از سوی این نهاد بین المللی را مفید خواند و ادامه داد: این هم می تواند برای توسعه این رشته در ایران کمک کند و هم تلاش های ایرانیان را در گستره جهانی نشان دهد.

خلیلی برگزاری مسابقات بین‌المللی در اصفهان را حائز اهمیت دانست و گفت: زیرساخت این منطقه می‌تواند الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد، همچنین نظرات مسوولان سوارکاری در استان اصفهان یکپارچگی دارد و انرژی در این استان جهت تخریب یکدیگر استفاده نمی شود و برای ورزش مورد استفاده قرار می گیرد.

وی انتخاب رؤسای کمیته های فدراسیون سوارکاری از استان ‌های مختلف را مفید خواند و ادامه داد این امر می‌ تواند به توسعه سوارکاری در تمامی استان ها کمک کند.

رییس فدراسیون با بیان اینکه به غیر از تهران، استان ‌های فارس، یزد و اصفهان از جمله استان ‌های فعال در این رشته به شمار می‌روند ، اظهارداشت: فعال سازی سوارکاری در تمامی شهرستان های استان ها ضروری است زیرا می توان پاسخگوی مردم باشیم و بتوانیم علاقه ‌مندان به این رشته جذب کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =