سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به تاسیس مرکز نوآوری در هر واحد دانشگاهی، گفت: سیاست جدید ایجاد مرکز نوآوری در تمام مراکز دانشگاهی است که تاکنون دو واحد آموزشی در استان اصفهان موفق به تاسیس مرکز نوآوری شده‌اند.

به گزارش ایراسین، مهدی قیصری در مصاحبه مطبوعاتی در جمع خبرنگاران افزود: 40 درصد دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی در رشته تخصی خود شاغل هستند.

وی با اشاره به اینکه رسالت دانشگاه بیشتر بر جذب دانشجویان شاغل است اظهار داشت: با این وجود باید به آماری اشاره کرد که به غیر از این است و 70 درصد ورودی های سال گذشته کم سن و سال هایی بودند که از دبیرستان و هنرستان فارغ التحصیل شده بودند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ادامه داد: برحسب پیش بینی هایی که انجام شده امسال تعداد پذیرش شدگان جوان دانشگاه علمی کاربردی به 85 یا 90 درصد می رسد و تعداد دانشجوهای شاغل کاهش می یابد.

قیصری با اعلام اینکه توانایی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در عمل است تاکید کرد: معمولا کسانی به این دانشگاه علاقمند می شوند که رشته های خاص می پسندند و سریع جذب بازار کار می شوند و به همین خاطر سعی کرده ایم تا این رشته ها را گسترش دهیم.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان از اعطای مراکز دانشگاهی جدید به تمام مجموعه‌های کسب و کار فعال خبر داد و گفت: تمام مجموعه‌های دارای محیط کسب و کار فعال می‌توانند درخواست فعالیت مرکز دانشگاهی داشته باشند و از بنگاه‌های خصوصی برای ایجاد دانشگاه حمایت می‌کنیم.

این استاد دانشگاه از مدرسان خبره که دارای ده سال سابقه تدریس در حوزه مورد نظر خود هستند دعوت به همکاری کرد و اظهار داشت: رشته‌هایی که مقطع دانشگاهی ندارند در اولویت قرار دارند.

قیصری با اشاره به سیاست جدید در حوزه گسترش دانشگاه، گفت: در این سیاست، رشته‌ها بر اساس و خوشه‌های مرتبط مراکز اجرا می‌شوند و در دانشگاه علمی کاربردی هر بنگاه کسب و کار قابلیت ارائه به صورت واحد دانشگاهی دارد. شرکت هایی که محصول فنی مناسب دارند نیز برای اجرای تک پودمان می‌توانند درخواست بدهند که در این حوزه سال گذشته ده دوره تک پودمان با کمک چندین شرکت دانش بنیان برگزار شد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان از بازنگری برنامه‌های درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد و افزود: در راستای کیفیت آموزش، از 850 برنامه درسی دانشگاه، تعداد 200 برنامه بازنگری انجام شده که در اصفهان بازنگری 7 برنامه درسی تکمیل و 10 برنامه درسی دیگر در حال بازنگری است.

قیصری ادامه داد: در راستای حمایت از آموزش‌های مهارتی و ایجاد هماهنگی با نظام آموزش و پرورش یک همایش مشترک تحت عنوان "معرفی نظام آموزش‌های مهارتی" با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی و آموزش پرورش در یازدهم خرداد برگزار خواهد شد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان تصریح کرد: از جمله رویدادهای مهم دانشگاه برگزاری همایش بین المللی شهر هوشمند در مرکز همیاری های شهرداری‌های اصفهان، برگزاری دو دوره بین المللی چهار روزه با محوریت الگوسازی با مدرسه مودارت پاریس، برگزاری کارگاه هم اندیشی مدیریت هوشمند آب با همکاری دانشگاه صنعتی و بخش خصوص و چندین همایش متعدد دیگر است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان برگزاری آزمون‌های متمرکز را از دیگر اقدامات مفید دانشگاه جامع علمی کاربردی در حوزه ارتقای کیفیت دانست و اظهار کرد: 15 درصد امتحانات دروس را به صورت آزمون متمرکز برگزار خواهیم کرد که از ترم دوم سال تحصیلی گذشته، دروس مهارت مشترک و معارف به صورت آزمون متمرکز برگزار شد و به زودی دروس تخصصی نیز به این شیوه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه از 42 مرکز علمی کاربردی موجود در استان، تعداد 30مرکز به صورت فعال مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: 11 مرکز غیرفعال شده اند که برای دانشجویان باقی مانده در این مراکز برنام ویژه داریم و رها نخواهند شد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان، یادآور شد: در حال حاضر، تعداد 15 هزار 968 دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند و تاکنون در مدت 15 سال فعالیت دانشگاه‌های علمی کاربردی استان، تعداد 51 هزار 898 گواهی نامه صادر شده است.

وی درخصوص اقدامات انجام شده دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان در حوزه پژوهش و کارآفرینی، تصریح کرد: در اصفهان سه مرکز رشد خوشه فناوری فعال شامل مرکز سنگ و صنایع وابسته تیران، مرکز گز و شیرینی و شکلات سکه و مرکز لوازم خانگی و صنایع وابسته انتخاب فعال هستند.

قیصری اجرای نظام آموزش باز و مشارکتی با حمایت مرکز سنگ را یکی از برنامه‌های پیش روی مرکز در حوزه آموزش بین سطوح و مقطع دار معرفی کرد و گفت: در این طرح دانشجویان با هزینه شرکت سنگ آموزش می‌بینند و مشغول به کار می‌شوند و در صورت طی شدن مراحل در همان مرکز نیز استخدام خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =