• ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
  • کد خبر: 2482
  • readingTime: ۱ دقیقه
زیتون

در نتایج حاصل از نمونه برداری از روغن های زیتون موجود در سطح بازار، مشخص شد، روغن های زیتون وارداتی  Royal ، Spanish Green  و  Roberto motago  نه تنها با استاندارد ملی ایران مغایرت دارند بلکه خالص نبوده و با سایر روغن ها نیز مخلوط و در بازار عرضه شده است.

به گزارش ایراسین، مسلم بیات، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران با اعلام این مطلب گفت:  روغن زیتون Royal  با برچسب محصول اسپانیا در ۱۴ فاکتور با استاندارد ملی مغایرت داشته و در اصل ترکیب روغن زیتون با روغن آفتابگردان است.

وی افزود: روغن زیتون Spanish Green   در ۱۶ فاکتور با استاندارد ملی مغایرت داشته و با روغن کلزا مخلوط بوده و از لحاظ باقیمانده سموم نیز مردود می باشد.

بیات در ادامه با بیان اینکه در مطالعات انجام شده بر روی روغن Roberto motago نیز مشخص شد که این روغن در ۱۶ فاکتور (به ویژه اسیدهای چرب) با استاندارد ملی مغایرت داشته و در اصل روغن سویا می باشد که به قصد فریب بر روی برچسب آن روغن زیتون درج شده است.

معاون ارزیابی کیفیت با بیان اینکه دستورات لازم برای جمع آوری این روغن ها از سطح بازار و معرفی متخلفان به مراجع قضایی صادر شده است از مصرف کنندگان خواست تا در صورت تردید در خصوص کیفیت کالا و یا کالاهای موجود در سطح بازار مراتب را از طریق تلفن چهار رقمی ۱۵۱۷ به ادارات کل استاندارد استانها اعلام نمایند. . 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =