• ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
  • کد خبر: 2472
  • readingTime: ۲ دقیقه
دیدار تیم های سپاهان و استقلال

بدون شک همه فوتبال دوستان کشورمان فردا شب اتفاقات شهرهای جم و اصفهان را دنبال خواهند کرد.

به گزارش ایراسین، پنجشنبه شب 26 اردیبهشت ماه ساعت 21:30 هفته سی ام و پایانی لیگ برتر فوتبال آغاز می شود که بدون شک دیدار تیم های فولادمبارکه سپاهان-استقلال خوزستان و پارس جنوبی جم–پرسپولیس تهران بسیار مهم می باشد چراکه قهرمان این رقابت ها در شهرهای جم و اصفهان مشخص خواهد شد و همه فوتبال دوستان کشورمان چشم به اتفاقات این دو شهر دوخته اند.
امیر قلعه نویی و تیمش در هفته سی ام لیگ برتر بهترین گزینه برای مسابقه را پیش رو دارند، استقلال خوزستان که سقوطش مسجل شده هفته گذشته روبروی استقلال تهران 4 گل خورد. 4 گل از تیمی خورد که بدون برنامه و احساسی بازی می کرد و از فرط هیجان گلزنی به استقلال خوزستان بلافاصله  2 بار پس از گلزنی دروازه اش را باز شده دید، چنین تیمی روبروی سپاهان با مهره هایی باتجربه و عزمی جزم برای قهرمانی قطعا تاب نمی آورد و شاید بیش از این تعداد گل دریافت کند. از این رو سپاهان راحت ترین دیدار بین همه تیم های بالای جدولی را در پیش دارد تا شاید دستش به جام برسد، این زمانی اتفاق می افتد که پرسپولیس مقابل پارس جنوبی بازنده باشد.
سومین قهرمانی متوالی تیم پرسپولیس در لیگ برتر در دیدار ماقبل پایانی رقم نخورد تا این شوق که چنین اتفاقی برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر رخ بدهد به هفته پایانی و دیدار این تیم مقابل پارس جنوبی جم در شهر جم بکشد! رویارویی با تیم تارتار که خودش دو هفته قبل آرزو کرده بود پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شود. 
تا پیش از پایان هفته بیست و نهم لیگ برتر تیم های استقلال و پدیده هم روی کاغذ دارای بخت قهرمانی در لیگ بودند ولی استقلال با توقف در آبادان روبروی صنعت نفت این شهر از دستیابی احتمالی به عنوان قهرمانی این فصل باز ماند. همچنین پدیده مشهد در ماراتنی نفس گیر در خانه روبروی پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ نتوانست از سپاهان سرسخت عبور کند و 1-1 متوقف شد تا چشم به دیدار هفته نهایی و کسب احتمالی سهمیه آسیایی 2020 لیگ قهرمانان آسیا بدوزد. پرچم این دو تیم تا پیش از آن هنوز برافراشته بود ولی با تساوی های بدتر از باخت، عملا تسلیم نتایج خود شده و حالا به سهمیه فکر می کنند.
سپیدرود رشت حریف تیم استقلال تهران درهفته پایانی جزو کاندیداهای سقوط به دسته پایین است که با 20 امتیاز پشت سر نفت مسجد سلیمان قرار دارد. برد این تیم مقابل استقلال تهران می تواند سپیدرود را 23 امتیازی کرده و در صورت شکست نفت مسجد سلیمان تیم جنوبی را به دسته پایین بیندازد. 
پدیده در هفته آخر با تراکتورسازی بازی نمی کند ولی با تیمی بازی دارد که هزینه هایش را مالک همان باشگاه تقبل می کند. تراکتورسازی که برای کسب سهمیه آسیایی امیدوار به شکست یا تساوی پدیده است قطعا از برادر کوچکترش، ماشین سازی می خواهد مانند بازی با پرسپولیس که بازیکنان مهاجری از جان مایه گذاشتند روبروی پدیده هم با تمام قدرت به میدان بروند تا حریف مشهدی را متوقف کند. با این همه ماشین سازی که خطری برای سقوط تهدیدش نمی کند تاحدودی کم انگیزه تر از دیگر تیم های پایین جدولی است.
شاید ناکام بزرگ لیگ برتر هجدهم را باید همین تراکتورسازی لقب داد. تیمی که هزینه هنگفتی کرد تا قهرمانی را به تبریز ببرد ولی 6 هفته مانده به پایان مسابقات اسیر حواشی شد که این تیم را از رده دوم جدول به مکان پنجمی بیاورد. تراکتورسازی در هفته آخر باید در اهواز رودرروی فولاد خوزستان به میدان برود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =