احمد حسینی فرد

عضو هیئت مدیره اتاق صادرات و واردات ایران گفت: در گمرک و وزارت صمت و مجلس و اتاق های بازرگانی نیازمند یک خانه تکانی هستیم. ما باید از خواب غفلت بیدار شویم، با افزایش تعرفه ها هیچ مشکلی حل نمی شود. افزایش قیمت کالاها جز اینکه به جیب مردم دستبرد زده شود عایدی دیگری ندارد. 

به گزارش ایراسین، احمد حسینی فرد عضو هیئت مدیره اتاق صادرات و واردات ایران و عضو اتاق مشترک ایران و عراق، ایران و عمان، ایران و قطر و ایران و چین با بیان اینکه صادرات مستلزم یک تولید حرفه ای است افزود: تولید حرفه ای همان کاری است که کشور چین، ترکیه و کره انجام می دهند. 

حسینی فرد گفت:  دستیابی به مناسبات و مبادلات تجاری ایده آل در گرو حذف پیچیدگی های فضای کسب و کار و برداشتن موانع درونی و خارجی است در حالی که تولیدکنندگان کشور در حال حاضر با مشکلات متعددی مواجه اند.

عضو هیئت مدیره اتاق صادرات و واردات ایران با بیان اینکه اقتصاد ایران دولتی است و اجازه ورود به بخش خصوصی داده نمی شود، گفت: همه تصمیمات توسط دولت اتخاذ می شود و نقش بخش خصوصی مانند اتاق بازرگانی و اتاق تعاونی صرفاً در حد مشاور بوده و عملاً هیچ قدرت اجرایی ندارد. 

حسینی فرد در رابطه با اهمیت صادرات در کشورهای مختلف دنیا گفت: اهمیت صادرات به اندازه ای است که چین هم اکنون به موتور محرک اقتصاد دنیا تبدیل شده است. کلیه تصمیمات در این کشور کارشناسی شده و حرفه ای است اما تصمیمات وزارت اقتصاد و وزارت صمت در کشور ما خلق الساعه بوده که در نهایت موجب بدنامی و از دست دادن مشتری خواهد شد.

عضو اتاق مشترک ایران و عراق خاطرنشان کرد: ما نه به صورت سنتی و نه به صورت حرفه ای عمل می کنیم. در مقطعی از زمان یک سامانه جامع گمرک برای سهولت در کارها راه اندازی شد اما متأسفانه کار را پیچیده تر کرد. 

وی با اشاره به اینکه کشور ترکیه و چین برای رشد صادرات خود از دانش و تجربیات کشورهای توانمند مانند آمریکا و اروپا استفاده می کنند افزود: این کشورها از نظر اقتصادی برای دیگر کشورها انگیزه ایجاد کردند اما ما در این حوزه برای کشورهای دیگر دافعه داریم. 

حسینی فرد با انتقاد از حرفه ای عمل نکردن ایران در حوزه صادرات گفت: ما برای اعلام آمار به داده های گمرک جمهوری اسلامی اتکاء می کنیم درحالیکه این آمار دقیق نیست.

عضو هیئت مدیره اتاق صادرات و واردات ایران با تأکید بر اینکه مجلس باید پیچیدگی های موجود در فضای کسب و کار را حل و موانع صادرات و واردات را برطرف کند افزود: متأسفانه هیچ رقابتی بین صادرکننده و واردکننده در این چهل سال شکل نگرفته که البته این موضوع به وضع قوانین خلق الساعه و غیرکارشناسی و ضعف تولید کنندگان برمی گردد. 

حسینی فرد با بیان اینکه در گمرک و وزارت صمت و مجلس و اتاق های بازرگانی نیازمند یک خانه تکانی هستیم افزود: ما باید از خواب غفلت بیدار شویم، با افزایش تعرفه ها هیچ مشکلی حل نمی شود. افزایش قیمت کالاها جز اینکه به جیب مردم دستبرد زده شود عایدی دیگری ندارد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =