• ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
  • کد خبر: 2359
  • readingTime: ۱ دقیقه
لوازم خانگی

یک واردکننده لوازم خانگی گفت: پس از اعلام ممنوعیت واردات لوازم خانگی، دولت برای پر کردن خلاء این محصولات در بازار نسخه واردات قطعات منفصله را پیچیده است.

به گزارش ایراسین، این واردکننده که نخواست نامش در خبر ذکر شود، به خبرنگار پایگاه خبری بازرگانان ایران، افزود: دولت از ابتدای سال ۹۷ واردات لوازم خانگی نهایی و مونتاژ شده را به منظور حمایت از تولید داخل ممنوع اعلام کرد.

وی با اعلام اینکه ممنوعیت واردات، کمبودهایی در بازار داخلی بوجود آورده است، گفت: در کنار این کمبودها، وزارت صنعت اعلام کرده که نمایندگان لوازم خانگی خارجی می‌توانند به‌صورت منفصله «CKD » این قطعات را وارد کنند.

وی ادامه داد: واردکنندگان به این شرط مجاز به واردات قطعات منفصله هستند که ۲۰ درصد قطعات کالای نهایی، ساخت داخل باشد.

این فعال بازار لوازم خانگی تصریح کرد: دولت با این ممنوعیت می خواهد به تولید داخل و ایجاد اشتغال کمک کند. اما به نظر نمیرسد با این سیاست بتوان به نتیجه مطلوب دست یافت.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری در خصوص واردات لوازم خانگی غیرکارشناسی بوده است، گفت: محدودیت واردات باید گام به گام انجام می‌شد تا هم بازار مدیریت شود و هم تولید داخلی رونق گیرد.

این فعال اقتصادی از کاهش ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی واردات لوازم خانگی در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: این کاهش واردات موجب کمبود لوازم خانگی در بازار شد.

این واردکننده لوازم خانگی اظهار داشت: مصرف کنندگان داخلی بیشتر به خرید کالاهای خارجی تمایل دارند اما با کاهش واردات لوازم خانگی خارجی، مصرف کنندگان ناگزیر به سمت خرید کالاهای داخلی روی آورده اند.

وی خاطر نشان کرد: محدودیت های ایجاد شده برای واردات کالاهای خارجی، این فرصت را در اختیار تولیدکنندگان قرار داده است که کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند و سهم خود را در بازار به دست بیاورند. این فعال اقتصادی تصریح کرد: تولیدکنندگان تاکنون از این فرصت استفاده نکرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =