اشتغالزایی

معاون امور توانمندسازی بنیاد علوی با تأکید بر اینکه بنیاد علوی بازوی اجرایی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تاکنون بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی در استان‌ها ارائه داده است، گفت: این تسهیلات در پی انعقاد تفاهم نامه با استانداران تصویب و پرداخت شده است.

به گزارش ایراسین، احمد حاج علیزاده در بازدید از شهرک اختصاصی آب معدنی شهرستان کوهرنگ که با حضور جمعی از مسئولین استان در این شهرستان برگزار شد، گفت: بنیاد علوی بازوی اجرایی محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در راستای حمایت از کالای ایرانی و ایجاد اشتغال تاکنون طرح‌های بسیاری را در سراسر کشور اجرا کرده است.

معاون امور توانمندسازی بنیاد علوی با اشاره به اینکه این بنیاد تاکنون بیش از سه هزار طرح اشتغالزایی در مناطق محروم کشور مصوب کرده است، افزود: از این تعداد برای بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ طرح انعقاد قرارداد صورت گرفته است و در حال اجرا هستند.

وی تعداد اشتغال ایجاد کل طرح‌های تصویب شده در کشور را حدود ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر دانست و اظهار کرد: با تکمیل پروژه‌های در حال ساخت حدود ۲۱ هزار نفر از این تعداد مشغول به کار می‌شوند.

حاج علیزاده با بیان اینکه سرمایه گذاران طرح‌های توانمندسازی و اشتغال روستایی فقط هشت درصد سود تسهیلات بانکی را پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: پنج درصد از این سود را بنیاد علوی به عنوان نماینده بنیاد مستضعفان و پنج درصد را نیز معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری می‌پردازند.

معاون امور توانمندسازی بنیاد علوی با اشاره به اینکه این بنیاد تاکنون بیش از ۴۰ مرکز درمانی در مناطق محروم کشور احداث کرده است، اضافه کرد: ساخت حدود یک هزار کلاس درس و برگزاری دوره‌های توانمندسازی دانش آموزان این مناطق نیز از دیگر فعالیت‌های این بنیاد است.

وی با تأکید بر اینکه بنیاد علوی تاکنون بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی در استان‌ها ارائه داده است، خاطرنشان کرد: این تسهیلات در پی انعقاد تفاهم نامه با استانداران تصویب و پرداخت شده است.

حاج علیزاده اجرای طرح‌های آبادانی و پیشرفت را از دیگر رویکردهای مهم بنیاد مستضعفان در مناطق محروم و روستایی کشور خواند و اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح‌ها رونق اقتصاد مقاومتی، کاهش بیکاری، ارتقای معیشت اجتماعی و سطح امنیت و افزایش مهارت‌های کسب و کار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =