• ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
  • کد خبر: 2281
  • readingTime: ۱ دقیقه
اتاق بازرگانی

هم اکنون 196 نوع صنایع دستی در استان اصفهان شناسایی شده است،اما با تمام اینها ما آنطور که باید و شاید نتوانسته ایم از پتانسیل های فرهنگی اصفهان بهره مند شویم با اینکه اصفهان به عنوان پایتخت صنایع دستی انتخاب شده است اما با این وجود باز هم با مشکلات جدی روبرو هستیم.

رضا برادران اصفهانی با اشاره به اینکه صنایع‌دستی آن‌قدر درآمدزاست و اشتغالزایی داشته که در میان سایر صنایع کشور از جایگاه خوبی برخوردار بوده است گفت: به نظر من با توجه به اینکه هنر اصفهان به جهانیان معرفی شده است. صنایع دستی این شهر می تواند باعث اشتغالزایی شده و اصالت واقعی اصفهان را مشخص کند و همانطور که اعلام کرده ام صنعت سبز ما را از اقتصاد تک محصولی نجات می دهد.

وی با اظهار تاسف از ورود محصولات چینی به بازار صنایع دستی اصفهان به همین سبب ما باید در زمینه ورود محصولات چینی نظارت داشته باشیم تا اصالت صنایع دستی ما زیرسوال نرود. موضوعی که اکنون با آن روبرو هستیم پسابرجام است و ما می توانیم از این فرصت به دست آمده بهترین استفاده را بکنیم، این موضوع تنها با حمایت از تولید کننده و نظارت بر بازار واردات میسر است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه برند سازی می تواند صنایع دستی ما را از رکود خارج کند اظهار داشت: هر کدام از صنایع ما دارای کدی باشد که قابل کپی برداری نباشد و به نظر من جاذبه های گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان می تواند به عنوان مهم ترین عامل پیشرفت اصفهان باشد .هم اکنون با اینکه اصفهان با بسیاری از شهرهای دیگر خواهر خوانده است،اما زیرساخت هایی که برای جذب توریست باید آماده شود هنوز میسر نشده است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =