حسین سلاح ورزی

به گزارش ایراسین، درحالی امسال مقام معظم رهبری شعار رونق تولید انتخاب فرموده‌اند که شرایط خاص اقتصادی و همچنین کارشکنی‌های غرب علیه اقتصاد کشورمان می‌طلبد با دقت و هوشمندی نسبت به این نامگذاری توجه داشته باشیم.

بطور کلی وقتی صحبت از رونق تولید می‌شود بدون تردید توسعه اقتصادی، اشتغال و ارزش افزوده بالاتر مدنظر است که در کلان ماجرا می‌تواند به بهبود اوضاع معیشتی جامعه نیز کمک شایانی داشته باشد، اما نکته قابل توجه این است که برای رسیدن به این هدف چه سیاست‌گذاری یا چه نقشه‌راهی لازم است و باید از کدام منظر به آن بنگریم؟
بررسی و دقت در شرایط اقتصادی و همچنین کمبودهای موجود در نظام تولید کشورمان اگرچه می‌تواند پاسخ‌های مشخصی از آنچه مطرح شد داشته باشد اما فراموش نکنیم که رسیدن به رونق تولید و تمامی دستاوردهایش از طریق صدور بخشنامه و دستورالعمل نه تنها محقق نمی‌شود بلکه دربسیاری از موارد وزنه سنگینی برپای تولید است که می‌تواند تولیدکنندگان را از ادامه راه باز دارد.
برای دستیابی به اهداف تعیین شده مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال بهترین گزینه این است که قبل از هرگونه سیاست‌گذاری و صدور دستورالعمل یا مقررات جدید نسبت به بررسی شرایط موجود با استفاده از نظرات کارشناسی و فعالان بخش خصوصی گام برداشته شود تا به این ترتیب واقعیت پنهان تولید برای مسئولان آشکار شده و بتوانند براساس آنچه واقعا لازم است نسخه‌ای کارآمد بازهم با کمک بخش خصوصی و کارشناسان اقتصادی ارایه کنند.
به هرحال اگر قرار است موضوع رونق تولید را همانطور که بالاترین مقام سیاستگذار کشور تاکید فرموده‌اند اجرایی کنیم باید اینگونه گام برداریم
۱.  با استفاده از سیاست‌های منطقی و اصولی فضای کسب و کار کشورمان را بهبود بخشیم
۲.  بطور کلی به نفع تولید ساختارهای بانکی، مالیاتی، تامین اجتماعی را اصلاح کنیم و تصمیم‌گیری منطقی داشته باشیم
۳.  بسترسازی دقیقی برای حذف مقررات دست‌وپاگیر تولید داشته باشیم تاتولیدکننده بجای اینکه درراهروهای سازمان‌ها درگیر باشد به فکر بهبود کیفیت تولید و افزایش بهره‌وری در سازمان خود باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =