• ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
  • کد خبر: 2226
  • readingTime: ۱ دقیقه
هواوی

علیرغم فشارهای دولت امریکا، هواوی در زمینه تأمین تجهیزات خدمات مخابراتی نسل پنجم به انگلیس کمک کرده و نقش فعالی را در این زمینه ایفا می‌کند.

به گزارش ایراسین به نقل از زددی نت، پیش از این کاخ سفید مدعی شده بود استفاده از تجهیزات مخابراتیهواوی امنیت ملی کشورهای دیگر را به خطر می‌اندازد، زیرا این شرکت تجاری با دولت چین همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی مخفیانه دارد.

مدیران ارشد هواوی بارها این ادعا را رد کرده و بسیاری از دولت‌های جهان نیز به هشدارهای کاخ سفید توجهی نکرده و آنها را ناشی از رقابت تجاری آمریکا و چین دانسته اند.

مشارکت هواوی در تأمین تجهیزات مخابراتی نسل پنجم چین با چراغ سبز ترزا می نخست وزیر انگلیس انجام می‌شود و بر اساس تصمیم شورای امنیت ملی این کشور،  هواوی به صورت محدود و کنترل شده می‌تواند برای ایجاد برخی زیرساخت‌های این شبکه نظیر آنتن‌ها و دکل‌ها و برخی زیرساخت‌های دیگر غیرکلیدی همکاری کند.

در ماه مارس گذشته تحقیقات گسترده‌ای در مورد میزان امنیت تجهیزات شرکت هواوی در انگلیس انجام شد که بر اساس آن اگر چه استفاده از این تجهیزات با خطراتی همراه است، اما این به معنای عدم استفاده از تولیدات شرکت چینی نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =