بیلت ایران، قابل اعتماد در صنعت جهانی فولاد

معاون تامین سرمایه شرکت راه‌آهن بااشاره به تامین مالی 300 میلیارد تومانی برای تولید لکوموتیو، واگن باری و مسافری اظهار کرد: با توجه به جذب این سرمایه می‌توان صنایع داخلی و تولیدکنندگان داخلی این صنعت سال خوبی را آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایراسین نورالله بیرانوند، در این زمینه گفت: یکی از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان داخلی طی چند سال گذشته تامین منابع مالی و سرمایه برای ادامه حیات اقتصادی خود بوده است که خوشبختانه با استفاده از امکانات بازار سرمایه امسال این مشکل تاحدودی برطرف شده است.
بیرانوند، در ادامه افزود: با درنظر گرفتن همکاری‌های ایجاد شده میان شرکت راه‌آهن و شرکت‌های تامین سرمایه‌ای افق‌های تازه‌ای در میان شرکت‌های خصوصی حمل و نقل زنده شده است و لازم است برای ادامه این روند برنامه‌ریزی کرد، چون توسعه حمل و نقل ریلی یکی از اولویت‌های توسعه صنایع و تولیدات کشورمان خواهد بود.
معاون تامین سرمایه شرکت راه‌آهن درباره دلایل جذابیت سرمایه‌گذاری در این صنعت نیز تاکید کرد: اصولا شرکت‌های بورسی برای جلب نظر صاحبان سرمایه‌ و فعالان این عرصه که قصد دارند سهام شرکت‌ها را خریداری کنند ابزارها و مشوق‌هایی ایجاد می‌کنند تا بتوانند سهامشان را در میان متقاضیان توزیع کرده و به نوعی سرمایه مورد نیاز خود را به دست آورند بنابراین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز از چنین راهکارهایی برای جلب نظر صاحبان سرمایه استفاده که خوشبختانه موفق بوده‌ایم.
این مقام مسئول تصریح کرد: بطور کلی برای جلب نظر صاحبان سرمایه جهت خرید سهام این مجموعه سه راهکار پیش گرفتیم که عبارتند از: تضمین خرید بلند مدت خدمات، ضمانت پروژه‌ها برای کاهش ریسک‌پذیری آنها و سیاست‌مدیریتی برای افزایش بهره‌وری و بازدهی بالاتر و هر یک از آنها می‌تواند دلیلی برای مخاطبان باشد و منافع آن به کل مجموعه برسد.
وی درباره سیاست‌های افزایش سوددهی شرکت‌های خصوصی نیز به خبرنگار ما گفت: سیستم‌های مدیریتی و افزایش بهره‌وری درکنار اجرای قانون رفع موانع تولید می‌تواند تعیین کننده این روند باشد تا سودآوری بالاتری در این شرکت‌ها تجربه شود.
بیرانوند درباره سودآوری طرح‌های حمل و نقل ریلی تاکید: رسیدن به اهداف تعیین شده در سند چشم انداز باعث شده تا اهمیت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف حمل و نقل از جمله ریلی بیشتر نمایان باشد بنابراین ضمن درنظر داشتن دستاوردهای اقتصادی رسیدن به اهداف چشم انداز تعیین شده باید درنظر داشته باشیم که شرکت‌های حمل و نقل ریلی و مشارکت در پروژه‌های مربوطه نیز سودآوری بالاتری دارند.
این مقام مسئول تایید کرد برای تامین و دستیابی به اهداف تعیین شده جذب سرمایه‌ راه‌آهن تلاش کرده تا در زمینه تامین مالی پروژه‌های مطرح شده نقش تسهیل گری داشته باشد به صورتی که در پروژه‌هایی که 70 درصد تامین مالی بخش خصوصی صورت گرفته باشد باقی مانده را شرکت راه‌آهن تامین خواهد کرد تا پروژه کلید خورده و روند کار آغاز شود، به این ترتیب هیچ محدودیتی نیست و هرجا که متقاضی باشد جریان نقدینگی را تضمین می‌کنیم.
وی با اشاره به شعار سال گفت: برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری باید به بهترین شکل ممکن از امکانات بازارهای مالی استفاده کنیم تا براساس آنچه می‌خواهیم و تاکید شده دستاوردهای اقتصادی از جمله اشتغال و رونق را تجربه کنیم، از این رو لازم است بازارهای مالی به شرکت‌های تولیدی دقیق معرفی شده و از تمامی ظرفیت‌های استفاده کنند.
بیرانوند در پایان به خبرنگار ما گفت: در شرایط فعلی اتفاقا استفاده از توانمندی‌های بازارسرمایه برای مدیریت نقدینگی موجود در بازار یک اولویت است چون با توجه به کارشکنی‌های آمریکا علیه اقتصاد کشورمان سرمایه‌های سرگردان را اگر مدیریت کنیم بسیاری از پروژه‌ها رونق گرفته و در اقتصاد کشورمان نشاط ایجاد خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =