هلدینگ توکا

به گزارش ایراسین، مهندس حمید رضا عظیمیان مدیر عامل فولاد مبارکه در جمع مدیران گروه توکا فولاد بر دانش محوری و توسعه هدفمند فعالیت ها، انضباط مالی و سودآوری برای ذینفعان تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار فولاد در آستانه خجسته میلاد پر خیر و برکت حضرت ولی عصر (عج) مدیر عامل و مدیران گروه توکا فولاد ضمن دیدار با مهندس عظیمیان گزارشی از عملکرد این گروه ارایه کردند.

در این دیدار مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: هلدینگ توکا فولاد یک از زیر مجموعه های فولاد مبارکه است که در بخش های صنعت، اقتصاد و بازار سرمایه از جایگاه خاصی برخوردار است. و این موفقیت ناشی از دلسوزی چندین ساله افرادی است که طی سال های زیاد در این مجموعه کار کردند.

وی افزود: با توجه به این که بخشی از فعالیت های توکا در حوزه سرمایه گذاری و مربوط به بورس است؛ بنابر این مهم است که اقداماتی در این گروه انجام شود که برای سهامداران و ذینفعان سودآوری داشته باشد. به عنوان مثال بخش سرمایه توکا می تواند با ورود به بخش تامین سرمایه و ارز توانمندی های خود را بیش از پیش بروز دهد و به این وسیله برای سهامداران توکا و فولاد مبارکه مؤثر واقع شود.

او در ادامه با اشاره به توانمندی های گروه توکا در بخش حمل و نقل و با تاکید بر این که افزایش سهم جابجایی ریلی از راهبردهای کلان کشور است، تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد حجم جابجایی مسافران در دنیا از طریق ریل انجام می شود از این رو شرکت توکا می تواند در این حوزه و در افزایش سهم حمل بار ریلی نیز نقش آفرینی نماید.

مهندس عظیمیان در بخش دیگری از سخنان خود ورود شرکت توکا به حوزه معدن را مورد تاکید قرار داد و گفت: بخش معدن یک از مواردی است که می تواند برای فولادسازان به گلوگاه تبدیل شود از این رو گروه توکا فولاد می تواند در این زمینه نیز یاری رسان فولادسازان باشد.

وی از دانش محوری به عنوان نوری که می تواند در همه زمینه ها انسان را یاری کند یاد کرد و افزود: بهره مندی از نور دانش باعث می شود تا در طول مسیر با کمترین چالش به هدف رسید از این رو مجموعه توکا باید برای به روز نگه داشتن خود در همه زمینه ها از دانش نخبگان و مشاورین مجرب بهره مند گردد.

 مدیر عامل فولاد مبارکه داشتن انضباط مالی را از دیگر ملزومات و مشخصه های یک سازمان و شرکت موفق دانست و در این خصوص افزود: در این صورت است که سلامت مالی یک شرکت و حتی با کمترین تهدیدی می تواند به کار خود ادامه دهد و اعتماد سهامداران را جلب نماید. به خاطر داشته باشیم فولاد مبارکه دارای سهامداران بسیاری است که چشم به عملکرد این شرکت و شرکت های تابعه آن دوخته اند. چنانچه این انضباط مالی در مجموعه حاکم نبود به هیچ عنوان ما شاهد سودآوری مستمر در گروه فولاد مبارکه نبودیم بنابراین شرکت های زیر مجموعه هم باید بهتر از قبل انضباط مالی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی از چابکی گروه فولاد مبارکه به عنوان یکی از بزرگترین مزیت های این گروه فولاد ساز کشور یاد و خاطرنشان کرد: تقریبا در همه سال ها فولاد مبارکه برای  سهامداران خود سود مناسبی حاصل کرده است که به نظر می رسد دلیل این موفقیت این است که گروه فولاد مبارکه به صورت هدفمند توسعه یافته است و اجازه نداده است برخلاف بسیاری از گروه ها آنقدر بزرگ و سنگین شود که از حرکت باز ایستد.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن خدا قوت به مدیران مجموعه توکا اظهار داشت: فولاد مبارکه همانند قبل و با جدیت بیشتر از شرکت های زیر مجموعه خود و سازندگان داخلی حمایت می نماید تا ضمن ارایه خدمت به اقتصاد کشور، سهامدران فولاد مبارکه و گروه توکا از داشتن سهام این مجموعه ها همچنان خرسند و منتفع باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =