بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه با حضور بیش از 300 شرکت فعال در بازار سرمایه با شعار مشارکت بیشتر، اقتصاد بهتر آغاز به کار کرد.

به گزارش ایراسین، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت فعال در بازار سرمایه با شعار مشارکت بیشتر، اقتصاد بهتر آغاز به کار کرد.
شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه آئین افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: هدف نمایشگاه امسال ارتقای سواد مالی و فرهنگ سازی برای تمامی اقشاری است که به نوعی با بازارسرمایه رابطه دارند.
وی افزود: این نمایشگاه می تواند عمق سواد افراد حاضر در بازار سرمایه را افزایش دهد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بانک ها را بستر اصلی برای توسعه مالی دانست و گفت: در بازار پول تامین مالی کوتاه مدت مورد توجه قرار داد و با توجه به اینکه نقش بازار سرمایه در زمینه تامین مالی بلندمدت کمرنگ بوده تاکنون بانک ها این نقش را ایفا کردند اما سازمان بورس در پی افزایش نقش بازار سرمایه در تامین مالی بلندمدت است.
محمدی گفت: در نمایشگاه امسال آخرین تحولات دستاوردهای حوزه انتقال اطلاعات در تکنولوژی، فین تک، استارتاپ ها، آی تی، در غرفه ها ارائه خواهد شد.
رئیس سازمان بورس با اشاره به ابزارهای مالی اسلامی که در بازار سرمایه ایران رو نمایی شده است، گفت: ابزارهای مالی از ابزارهای مالی اسلامی خوبی است که در بازار سرمایه به کار گرفته می‌شود و در بازار سرمایه و بازار تأمین اطمینان برای انتشار اوراق بیمه اتکایی و رویدادهای طبیعی همکاری های خوبی داشتند.
وی افزود: اوراق وکالت منفعت بیمه اتکایی از جمله ابزارهای مالی اسلامی است که جدیداً اضافه شده است.
محمدی در خصوص ارزش بورس در سال گذشته گفت: ارزش بورس و فرابورس در سال گذشته ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است و این روند مستمری در پنج سال گذشته ۱۷.۵ درصد بورس رشد داشته است. در یک ماه اخیر نیز بازار سرمایه با ۱۲ درصد رشد مواجه بوده و رشد تأمین مالی ۵۴ درصد افزایش داشته و به ۱۲۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی فاینکس با حضور جمعی از رسانه های تخصصی در نمایشگاه بین المللی تهران از۲ تا ۵ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =