فولادگر

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس با تاکید بر اینکه رونق تولید مساوی است با خروج از رکود تورمی و ما باید تلاش کنیم که گامی در جهت رونق تولید و بهره وری بیشتر برداریم اظهار داشت: اینکه مقام معظم رهبری ۱۰ سال است عنوان سال را اقتصادی اعلام می کنند، این است که اقتصاد برای کشور در این مدت اولویت نخست بوده و هست. در مسائل اقتصادی رهبری رونق تولید را اعلام می کنند، چراکه مشخص است برای خروج از رکود تورمی چاره ای جز بهبود وضعیت تولید نداریم

به گزارش ایراسین، حمیدرضا فولادگر در مصاحبه مطبوعاتی در جمع خبرنگاران افزود: برای بهبود رونق تولید در مجلس تا پایان اردیبهشت هر کمیسیون تخصصی باید با وزارتخانه مربوطه جلسه بگذارد و راه حل هایی تا پایان خرداد ماه ارائه و به مسئولان اجرایی، منتقل کند.

فولادگر اضافه کرد: آسیب شناسی اجرایی، زدودن مقررات اضافه، تصمیمات نظام برای حمایت از جمله فعالیت های مجلس در راستای رونق تولید است. ۴۶ درصد اعتبارات استانی و ۵۵ درصد اعتبارات ملی در ۸ ماه اول سال ۹۷ محقق شده است، گفت: این آمار نشان می‌دهد برای توسعه استانی نباید متکی به اعتبارات دولتی باشیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: پس از ۴۰ سال از انقلاب هنوز یکسری مشکلات اقتصادی خاص وجود دارد، اما با این حال در بودجه سال جاری ۱۴ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی دولت در نظر گرفته ایم.

وی افزود: تامین منابع مالی و سرمایه در گردش واحدها، نظام مالیاتی، نظام بیمه‌ای، نظام تجاری و گمرکی، سیاست پولی و ارزی، افزایش ظرفیت استفاده از فناوری اطلاعات و بهبود محیط کسب و کار پیشنهادهایی است که برای رونق تولید داده‌ایم

فولادگر با اشاره به برنامه های استان اصفهان نیز اظهار داشت: هرچه تلاش کنیم مدل سازمان برنامه بودجه به شکلی است که اصفهان رتبه های پایین درآمدی را خواهد داشت، بر همین اساس طبق گزارش معاونت نظارت مجلس برای استان اصفهان بیش از ۸ هزار میلیارد تومان درآمد پیش بینی شده که نسبت به سال قبل ۱۸ درصد افزایش در نظر گرفته شده است و ۱۸۰ میلیارد تومان نیز درآمد اختصاصی سال ۹۸ استان اصفهان است.

وی افزود: طبق آمار دیوان محاسبات، استان اصفهان جزو استان هایی است که در هشت ماهه نخست سال ۹۷ وصولی درآمدهای آن کمتر از میانگین کل کشور بود، پس وصول ۱۸ درصد سال جاری سخت است.

فولادگر با اشاره به اینکه در اعتبارات هزینه‌ای، حدود ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه عمومی و درآمد اختصاصی برای استان اصفهان پیش بینی شده که ۲۷ درصد رشد داشته است

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس اضافه کرد: اصفهان را در رتبه  چهارم سرانه استانی در کشور دانست و ادامه داد: هر اصفهانی یک میلیون و نیم تومان برای کشور درآمد دارد، این در حالی است که اعتباراتی که به اصفهان تعلق می‌گیرد این استان را در رتبه ۲۸ قرار داده است.

وی تاکید کرد: در ضریب بازگشت، اصفهان رتبه سی ام را دارد. هرچه تلاش کنیم مدل سازمان برنامه بودجه به شکلی است که اصفهان رتبه های پایین درآمدی را خواهد داشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه بارندگی خیر است و شر آن بر می‌گردد به عملکردها و مدیریت های ما این حجم از بارندگی‌ها در ابتدای سال حتی توسط هواشناسی نیز پیش‌بینی نشده بود، گفت: اگر در طبیعت دستکاری نکرده بودیم و زهکشی‌ها، طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در مسیر رودخانه ها انجام شده بود، می‌توانستیم خسارات سیل را کاهش دهیم و با عجولانه عمل نکردن به مدیریت درستی برسیم.

فولادگر گفت: اگر منابع و مصارف درست مدیریت شده بود و اگر طرح های انتقال آب که مطالعات آن انجام شده بود اجرا می شد، امروز چیزی حدود ۱۲ میلیارد مترمکعب آب به خلیج فارس نریخته بودیم.

وی تاکید کرد: ۲۳ میلیارد مترمکعب آب وارد حوضه آبریز زاگرس شده است، تونل یک و دو کوهرنگ زیر ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب انتقال می دهد و تونل سوم و بهشت آباد نیز انتقال آب آن به یک میلیارد مترمکعب هم نمی رسید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: سد زاینده رود در حال حاضر ۳۵ درصد ظرفیت خود را پر کرده است و طبق اعلام وزارت نیرو کمترین پر شدگی متعلق به سد زاینده رود است. اگر گاوخونی ۴۰ درصد آبگیری شود قنات های یزد و غرب کرمان هم آبگیری خواهد شد.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس گفت: متاسفانه اصفهان در خصوص محیط کسب و کار وارد استان های نامناسب شده است و نرخ بیکاری این استان ۱۴.۱ درصد است.

فولادگر ادامه داد: ستاد احیای زاینده رود در دستور کار شورای عالی آب است که کارگروه احیا تشکیل خواهد شد، نهاد ریاست جمهوری نیز ستاد احیا را با دستور آقای جهانگیری پیش می برد که اتفاق دوم بسیار مهم است.

وی در خصوص طرح های انتقال آب، اظهار کرد: تونل سوم کوهرنگ، با کُندی پیش می رود، سد و تونل سوم هیچ مشکل مالی ندارد و اعتبار خوبی دارد. کندی کار به پیمانکار و مشاور تونل سوم ارتباط دارد. تونل بهترین راه بهشت آباد است و هر پنج استان خوزستان، چهار محال و بختیاری، اصفهان، یزد و کرمان باید سهم داشته باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه ۲۰۵۰ میلی‌متر بارندگی تجمیعی داشته‌ایم، گفت: با این حجم از بارندگی اکنون سد زاینده‌ رود ۳۵ درصد پر شده است، و کرخه ۱۱۴ درصد، سد دز ۹۱ درصد، سد گلپایگان ۱۰۳ درصد و کمترین حجم پرشدن مخزن مختص سد زاینده رود است.

فولادگر افزود: همچنین تالاب گاوخونی کمتر از پنج درصد پر شده است اگر این تالاب حداقل ۴۰ درصد آب داشته باشد در پر شدن قنات‌های یزد نیز تاثیر گذار بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =