دانشگاه سبز

دبیر علمی "دومین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز" با اشاره به اینکه صنعت، دانشگاه و نهادهای تصمیم گیرنده می توانند به عنوان سه ضلع مدیریت سبز را در کشور به ارمغان بیاورند، گفت: تعامل سه حوزه صنعت، دانشگاه و ارگان های تصمیم گیر با یکدیگر موجب تبیین مدیریت سبز در جامعه می شود.

به گزارش ایراسین، مهران زینلیان در جمع خبرنگاران و به مناسبت نشستی که برای "دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز" در دانشگاه اصفهان، برگزار شده بود، صنعت را حلقه ای مهم از زنجیره مدیریت سبز دانست و اظهار داشت: مقالاتی در اولویت خواهند بود که با موضوع فوق به شکل کاربردی تهیه شده باشند.

وی از ارسال ۸۰ مقاله به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: ۵۰ مقاله واجد شرایط ارایه در این همایش بوده اند که حدود ۳۰ مقاله طی دو روز در قالب سخنرانی و پنل و مابقی در قالب پوستر ارائه می شود.

دبیر علمی "دومین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز" همچنین از آماده سازی بخش بین المللی این همایش خبر داد و گفت: حدود ۶۰۰ نفر شرکت کننده در این همایش حضور دارند که در بخش بین الملل میزبان کشورهای پاکستان، عراق، کرواسی، مالزی، اندونزی و استرالیا خواهیم بود.

زینلیان افزود: در این همایش نمایشگاه جانبی شامل ۴۴ غرفه با حضور افرادی از صنعت و شرکت های دانش بنیان و از افراد تصمیمگیر و سرمایه گذار برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان در دو سال اخیر در نظام رتبه بندی بین المللی و کشوری جزء دانشگاه‌های سبز قرار دارد، تصریح کرد: از جمله اقدامات شاخص دانشگاه اصفهان در حوزه مدیریت سبز، کنترل سیستم های حرارتی، برودتی و تهویه مطبوع یا هوشمندسازی موتورخانه های دانشگاه است که بر اساس سیستم، دما به صورت اتوماتیک کم و زیاد و در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

زینلیان تاکید کرد: برخی از این تکنولوژی های کاهنده انرژی برای نخستین بار در سطح کشور در دانشگاه اصفهان انجام شده است. یکی از این پروژه ها استفاده مجدد از پساب خاکستری تصفیه شده به منظور آبیاری فضای سبز دانشگاه و یا پروژه بانک یخ اجرا شده در دو دانشکده دانشگاه اصفهان است.

وی در رابطه با تعامل با دو قطب صنعتی فولاد مبارکه و ذوب آهن نیز بیان داشت: در این زمینه صحبت های لازم انجام گرفته و از طریق ایده هایی که داده شده سعی می کنیم که با این دو قطب روابط نزدیکتری داشته باشیم تا به سمت مدیریت سبز با قدرت بیشتری گام برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =