تالاب گاوخونی

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: تالاب بین‌المللی گاوخونی احیا نشده است و تنها ۲۰ درصد آبگیری شده که آن‌هم سیلاب وارد شده به تالاب بوده و درحال نشست است.

به گزارش ایراسین، منصور شیشه‌فروش امروز در نشست خبری اظهار کرد: پیش‌بینی هواشناسی تدوام بارش‌ها تا اواخر اردیبهشت را نشان می‌دهد، در تمامی محورها مشکلی نداریم و فقط پشت‌کوه به علت مسدود شدن، برق روستا قطع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ادامه داد: چند مورد رانش زمین در پشت‌کوه و پادنا داشتیم که راه‌ها را دچار مشکل کرده بود که راهداری این موارد را برطرف کرده است؛ پیش‌بینی‌های داشتیم که با احداث تونل مسیر تردد روستاهای پشت کوه و کلوسه را هموار می‌کند و با احداث این تونل دیگر شاهد بسته بودن این محور نخواهیم بود.

وی عنوان کرد: ۵۰۰ نفر از مدیران عملیاتی سطح استان را در اسفند ماه آموزش دادیم و یکی از علت‌هایی که دوستان می‌دانستند چه باید در بحران انجام دهند، حاصل این آموزش‌ها بود که توانستیم کار تیمی انجام دهیم؛ نقش هماهنگی و کار تیمی در برطرف کردن این بحران بسیار موثر بود و برگرفته از آموزش‌های اسفندماه بود.

شیشه‌فروش در مورد ورود آب به تالاب بین‌المللی گاوخونی گفت: سیلاب وارد گاوخونی شده است و این تالاب که ثبت بین‌المللی نیز هست و مورد توجه کشور و خارج از کشور قرار داد، خاستگاه ۵۰ گونه گیاهی و فلامینگوهای صورتی است و همچنین نبود آب در آن یک تهدید کشوری محسوب می‌شود که با وزش باد می‌تواند کانون گرد و غبار شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ادامه داد: تامین حق‌آبه این تالاب از مطالبات استان بوده است ولی به دلیل خشکسالی‌ ۱۵ ساله فقط سیلاب وارد آن شده است و تخریب آن می‌تواند خطرناک شود.

وی ادامه داد: تنها ۲۰ درصد از تالاب آبگیری شده که همین میزان هم در حال نشست است و این که می‌گویند تالاب احیا شده، اشتباه است و حفاظت از آن باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =