رونق تولید

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه رسالت اصلی ما باید بر رونق اشتغال باشد اظهار داشت: تفکر حاکم اکنون نمی تواند به رونق تولید منجر شود و باید بخش خصوصی بیش از اینها حمایت شود.

مسعود گلشیرازی در گفتگو با خبرنگار ایراسین تصریح کرد: توسعه زیرساخت ها در گرو رونق تولید است و بنابراین گام اولی که باید اتاق بازرگانی بردارد این است که اتاقی پویا داشته باشیم مساله ای که در دوران گذشته عکس آن را دیده ایم.

وی افزود: به جای اینکه به سیاسی گری بپردازیم باید از نبوغ اقتصادی خود استفاده کنیم و دولت نیز باید توجه کند که از تنها مجمعی که مخصوص بخش خصوصی است، چشم پوشی کند چرا که ما باید از ساختارهای سنتی بگذریم و به ساختاری نوین برسیم، ساختاری که مبتنی بر رونق کسب و کار بوده و کارآفرینانی که از بخش خصوصی هستند نه دولتی که نمی توانند دغدغه ها و نیازهای اقتصادی را پاسخگو باشند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: تسهیلات بانکی، تعاملات دولت با بخش خصوصی، حمایت از صنعت لازمه رسیدن به رونق تولید است و به همین خاطر به نظر می رسد که اقتصاد ما باید به سمت خصوصی شدن برود.

وی گفت : استان اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور محسوب می شود که اکنون با مشکلات زیادی روبرو است و حاکم شدن نرخ بهره ۱۲ درصد و اجرایی شدن طرح های زودبازده در سیستم بانکی را به جهت نرخ دستوری ایجاد شده، موجب تزلزل روابط بانک ها و فعالان اقتصادی است.

گلشیرازی تصریح کرد: در حال حاضر نیز علاوه بر موارد ذکر شده بنگاه داری بانک ها  وهمچنین ورود سیاسیون به روابط پولی و مالی موجب بروز مشکلات متعددی برای صاحبان صنایع شده است و منجر به وخامت اوضاع تولید و صنعت کشور خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =