تورم

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: به نظر من باید سرمایه گذارمان با یک سازمان در ارتباط باشد.

رضا برادران در گفت و گو با خبرنگار ما با تاکید بر اینکه اکنون تورم قوانین در بخش تولید بسیار بالا است و باید به این وضعیت رسیدگی شود و به سمت پایش و اصلاح قوانین گام برداریم گفت: اتاق بازرگانی و نمایندگان مجلس طی رایزنی هایی که داشته اند درصدد رفع موانع تولید هستند و امیدواریم در این رابطه قوانین متمرکزتری ایجاد شود. درست است که اکنون سازمان سرمایه گذاری خارجی داریم، اما باز هم در زمینه صدور مجوز با موانع زیادی روبرو هستیم.

وی افزود: سرمایه گذار در زمینه صدور مجوز با ارگان ها و شرکت های مختلف سر و کار دارد، اما باید تمامی این موارد به شکل متمرکز باشد به این معنا که اگر سرمایه گذار مجوز ایرلاین خواست مجوز هتل و یا مجوز صنایع انحصاری خواست برای همه اینها با یک بخش درگیر باشد. یعنی سرمایه گذار نباید دنبال کارهای اداری در کشور برود. سرمایه گذار اگر با قوانین واحد سرمایه گذاری روبرو باشد، وکلایش به او توصیه می کنند که ایران کشور خوبی برای سرمایه گذاری است، اما اگر به این شکل نباشد سرمایه گذار هم انگیزه ای ندارد چرا که او دنبال این نیست که به سمت بروکراسی اداری قوانین چندگانه قوانین قبلی و قوانین بعدی برود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه قوانین واحد، سازمان واحد برای رسیدگی به مسائل سرمایه داران و ایجاد سرمایه گذاری ها و حتی بالاتر از آن باید در روابط ما حاکم باشد تصریح کرد: ما باید مشاوران بین المللی داشته باشیم متاسفانه رایزن های اقتصادی ایران بسیار ضعیف عمل کرده اند. ما رایزن های خوبی نداشته ایم شاید دولتمردان ما این سخنان به مذاقشان تلخ بیایند زیرا اگر داشتیم موفق تر عمل می کردیم. ما باید مشاور و رایزن های قوی و خوبی داشته باشیم و امیدواریم با تعامل وزارت امور خارجه و وزارت بازرگانی مشکلات را جمع کرده و با یک عزم و اراده ملی در حل مشکلات اقتصادی گام برداریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =