اختتامیه سمپوزیوم فولاد 97

مدیر سابق بخش ذوب و ریخته گری فولادمبارکه گفت: سمپوزیوم نباید از پرداختن به دانش جدید و تکنولوژی ها فاصله گیرد.

بهرام زمانی در گفتگو با خبرنگار ایراسین افزود: در ارتباط با سمپوزیوم فکر می کنم یکی از مهم ترین و بزرگ ترین سمپوزیوم هایی است که در سطح کشور انجام می شود، البته به آن انتقادی دارم که از بدو برگزاری در سال های پیش بیشتر دیدگاه سمپوزیوم دیدگاه نوآورانه و پرداختن به پروژه های نوآوری و ارتقا سطح تکنولوژی و دانش بود ولی آرام آرام این نگرش تغییر مسیر داد و بیشتر به سمت رنگ و بوی سیاسی پیدا کردن، مدیریتی و بازرگانی پیش رفت.

وی اضافه کرد: البته این ها خوب است به شرطی که از هداف اصلی خودش که پرداختن به تکنولوژی های جدید و نوآوری ها و تشویق کارشناسان در عرصه صنعت و تکنولوژی باشد باز نماند.

این کارشناس فولادی گفت: اگر این ها رعایت شود قطعا نقش موثرتری در بحث زایش دانش و ارتقا سطح دانش و تکنولوژی صنایع مختلف کشور می تواند داشته باشد. اما باید اذعان کرد که سمپوزیوم فولاد بین تمام همایش ها و جلسات و نشست هایی که در طول سال برگزار می شود بهترین سمپوزیوم است.

وی با بیان اینکه سمپوزیوم نباید از پرداختن به دانش جدید و تکنولوژی ها فاصله گیرد، اضافه کرد: معمولا در کشورهای دیگر که پیشرفته تر هستند و به سطح تکنولوژی بالاتری دسترسی دارند این نوع سمپوزیوم ها بصورت سالانه تشکیل نمی شود بلکه هر 2 یا 3 سال یک بار تشکیل می شود که یک دوره زمانی مناسبی باشد که اتفاقاتی در این عرصه بیفتد و قابل ارائه باشد، هر سال برگزاری کردنش شاید یک مقدار ماهیت و هویت ارزشی آن را کاهش دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =