• ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸
  • کد خبر: 1660
  • readingTime: ۱ دقیقه
قریب پور

مدیرعامل ایمیدرو گفت: تامین مواد اولیه، تسهیلات بانکی و گمرکی اولویت های ایمیدرو برای بزرگترین فولاد ساز کشور است.

خداداد غریب پور در غرفه فولاد مبارکه در گفتگو با خبرنگار ایراسین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایران مجددا در شرایط تحریم قرار گرفته و این موضوع شرکت های فولادی را با مشکلاتی روبرو می کند و همین امر نیازمند حمایت بیشتر صنعت فولاد از سوی مدیران داخلی است، در این بین حمایت های ویژه ایمیدرو برای صنعت فولاد چیست؟اظهار کرد: با مشارکت صنعتگران و واحدهای بزرگ تولیدی، بانک مرکزی و نیز گمرک جلسه های متعددی برگزار کرده ایم که خوشبختانه تسهیلاتی ایجاد شده و همکاری خوبی هم از جانب بانک مرکزی شکل گرفته است.

وی افزود: مسائل حول ارز و تامین ارز موردنیاز شرکت های فولادی در حال پیگیری است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که طی نشست های مشترک ایمیدرو با شرکت فولاد مبارکه قرار بود که ایمیدرو از این شرکت که بزرگ ترین فولادساز خاورمیانه است، حمایت های ویژه ای انجام دهد، این حمایت های ویژه چه موضوعاتی را شامل می شود تا فولاد مبارکه بتواند نیاز مصرف کنندگان داخلی خود که همان تولیدکنندگان لوله و پروفیل هستند، را برطرف کند؟ گفت: مهم ترین مسئله فولاد مبارکه تامین مواد اولیه اش است که خوشبختانه با همکاری خوب ما با این شرکت فولادی این اتفاق رقم خورده و موضوعاتی همچون تسهیلات گمرکی و همکاری بانک مرکزی نیز در حال جریان است.

وی اضافه کرد: سایر موضوعات مطرح شده و مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه با ایمیدرو داخلی است که خود به خود مدیران فولاد مبارکه عزم خود را جزم کرده و پای کار ایستاده اند، اما باید در نظر داشت که بخشی از مسائل به سایر نهادهایی که تصمیماتشان موثر است، باز می گردد؛ البته با همکاری خوبی که ما با شرکت مبارکه داشته ایم، یکسری تصمیمات و تسهیلاتی اتخاذ شده است.

غریب پور با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت ارتباط بین ایمیدرو و فولاد مبارکه را چطور ارزیابی می کنید، اظهار کرد: موضوعات بسیار خوب پیش می رود و و در یک کلام باید گفت ارتباط فولاد مبارکه و ایمیدرو بسیار عالی است .

وی در خصوص برگزاری بیست و یکمین سمپوزیوم فولاد نیز بیان کرد: این یک رویداد علمی است، یعنی صنعتگران نیازهایشان را مطرح می کنند و محققان مقالات و دستاوردهای علمی‌شان را ارائه می کنند؛ آنچه مسلم است، نیاز صنعت به نوسازی و تکنولوژی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =