قریب پور

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: از ابتدای امسال با توسعه صنعت فولاد 6 هزار شغل ایجاد شده است.

به گزارش ایراسین، خداداد قریب پور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت امروز در مراسم افتتاحیه سمپوزیوم فولاد با اشاره به اهمیت صنعت فولاد در اقتصاد کشورمان گفت: فولاد حلقه اول صنعت است و با ظرفیت اشتغال آفرینی بالا تاثیر مهمی در شکوفایی اقتصاد کشورمان دارد.وی افزود: ظرفیت تولید فولاد در کشورمان سالانه 35 میلیون تن است و در 9 ماه اخیر بیش از 3 و نیم میلیون دلار صادرات فولاد داشتیم.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال با توسعه صنعت فولاد 6 هزار شغل ایجاد شده است.
قریب پور گفت : ذخایر آهن استخراج و اکتشاف شده کشورمان  تا سال 1418 کافی است و به منظور توسعه و پیشرفت صنعت فولاد باید با روشهای نوین، سنگ آهن استخراج کرد  و با تولید فولاد نسل سه ، جایگاه کشورمان را در دنیا ارتقاء دهیم.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ایران دهمین کشور تولید کننده و صادر کننده فولاد جهان است و بیش از 60 درصد این صنعت بومی سازی شده است.
معاون وزیر صنعت و معدن تاکید کرد: اختصاص بودجه کافی برای تحقیق و پژوهش و بهره مندی از طرح هایی با فناوری بالا می تواند رشد بیش از پیش صنعت فولاد را به دنبال داشته باشد. 
وی اضافه کرد: کاهش مصرف آب در تولید فولاد، بهره گیری از طرح های نوین مطابق با محیط زیست و بهره گیری از پایان نامه های تحقیقاتی دانشجویان و نخبگان از برنامه هایی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 98 با جدیت اجرا خواهد کرد.
در پایان این سمپوزیوم با نظر شرکت کنندگان مرد فولاد سال 97 انتخاب و در مراسم اختتامیه معرفی و قدردانی می شود

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =