فیبر نوری

مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات گفت: عملیات طرح احداث ۵هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور از استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش ایراسین به نقل از وزارت ارتباطات، مهرداد ترابیان گفت: در این طرح قرار است با همکاری شرکت مخابرات ایران تا پایان شهریور ۹۸ نزدیک به ۵ هزار کیلومتر فیبرنوری در نقاط مختلف کشور نصب و راه اندازی شود. البته ظرفیت بیشتری به استان های محروم اختصاص پیدا کرده است.

مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: فیبرنوری زیرساخت توسعه ارتباطات به حساب می آید. از این‌رو برای ایجاد ارتباطی با کیفیت و با سرعت بالا تعدادی از روستاهای کشور، طرحی برای کشیدن نزدیک به ۵هزار کیلومتر فیبرنوری برای ایجاد با ظرفیت و کیفیت بیشتر ارتباطات تدوین و به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه تا پایان شهریور سال آینده قرار است احداث این طرح به پایان برسد، افزود: این پروژه با همکاری شرکت مخابرات ایران از ماه گذشته به عنوان پایلوت در استان چهارمحال و بختیاری اجرا شد و ظرفیت بیشتری به استان های محروم مانند فارس، کرمان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و خراسان شمالی اختصاص پیدا کرده است.

به گفته ترابیان، مطابق برنامه ریزی انجام شده در استان های محروم، عملیات کشیدن بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر و مابقی استان ها ۱۰۰ کیلومتر فیبرنوری اجرایی می شود.

روز گذشته، وزیر ارتباطات از شروع علمیات احداث ۴۹۶۰ کیلومتر فیبرنوری در نقاط مختلف کشور برای افزایش کیفیت خدمات نسل سوم و چهارم ارتباطات در حاشیه شهرها و جاده ها خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =