• ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
  • کد خبر: 12756
  • readingTime: ۱ دقیقه
بیت کوین

دویچه بانک که یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های جهان است در گزارشی بیت‌کوین را پایه پولی آینده معرفی کرده است.

به گزارش ایراسین، در حال حاضر بیت‌کوین بعد از دلار آمریکا و یورو بیشترین ارزش بازار را دارد، اما سئوال اینجاست که آیا ارز بازار بیت‌کوین در آینده از دلار و یورو بیشتر می‌شود؟

در ادامه گزارش دویچه بانک از آینده بیت‌کوین را بخوانید:

عملکرد بیت کوین در چند وقت اخیر مورد توجه بخشهای مختلف رسانه‌ای و همچنین موسسات بزرگ قرار گرفته است. دویچه بانک گزارشی منتشر کرد که حاکی از این عملکرد است.

 در حال حاضر بعد از دلار امریکا و یورو، بیت‌کوین سومین ارز بزرگ از لحاظ ارزش بازار است.

 در پادکست اخیر، متیو مازنسکیس، خالق پروژه پایگاه پولی جهانی صدای کریپتو (Crypto Voices) درباره چگونگی قرار گرفتن بیت‌کوین در برابر ارزهای حاکم صحبت می‌کند.

 او با اشاره به رابطه موازی بین طلا، بیت‌کوین و فیات گفت: «پایه پول گذشته طلا و نقره بودند، پایه پول امروز به فیات دولتی که شامل پول نقد فیزیکی و حساب‌های بانکی است برمی‌گردد اما ممکن است پایه پولی آینده بیت‌کوین باشد.»

او مقایسه بیت‌کوین با سایر پول‌های پایه را معیوب دانست و گفت: در این تشبیه خاص مفهوم مهمی را نشان می‌دهم که مردم تمایل به فراموشی دارند. پول پایه فیات امروز ترکیبی از اجزای فیزیکی (اسکناس و سکه) و دیجیتال (ذخایر بانکی در بانک مرکزی) است و قسمت دیجیتال پول پابه تحت عنوان حسابی که هر بانک در بانک مرکزی خود دارد نگه‌داری می‌شود. مقایسه بیت‌کوین با فیات‌ها نادرست است چون بیت‌کوین جهانی است اما فیات‌ها جهانی نیستند. ما نمی‌توانیم به سادگی منابع پایه یک یا دو کشور ملی را بررسی کنیم تا هر نوع عمق بازار را بسنجیم. ابتدا نمونه باید جهانی باشد.

بیت کوین توسط پروتکل به ۲۱ میلیون مورد عرضه نهایی در سال ۲۱۴۱ محدود می‌شود و هر روز این موضوع که دارایی دیجیتال می‌تواند به عنوان پایه پولی آینده باشد بیشتر نمایان می‌شود.

منبع: تجارت نیوز 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =