حجت الله غلامی

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: همچنان اجرای طرح هوشمند با ۵ محور اساسی محدودیت ها توسط تمام دستگاه های اجرایی و نظارتی با قوت در اصفهان اجرا می شود.

حجت الله غلامی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اجرای محدودیت‌های پنجگانه طرح جامع هوشمند توسط تمام دستگاه های اجرایی و نظارتی با قوت در اصفهان اظهار داشت: با هرگونه دستگاهی که نسبت به اجرای طرح هوشمند محدودیت کرونا کوتاهی می کنند برخورد قاطع می شود.

وی افزود: ۲۰شهرستان استان اصفهان در وضعیت قرمز و ۳ شهرستان هم در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد و برای مهار موج چهارم کرونا نیاز است که مردم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی دقت کنند و کمتر در سطح جامعه تردد کنند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا به وضعیت اعمال محدودیت ها در ماه مبارک رمضان هم پرداخت و توضیح داد: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا بسته های معیشتی ۶۰ میلیون نفری به ارزش دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در ماه صیام سریعاً توزیع می شود.

وی اضافه کرد: مراسم های شب های قدر هم با زمان محدود در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود و دستورالعمل برگزاری مراسم های  ماه مبارک رمضان تا پایان هفته ابلاغ خواهد شد. 

غلامی گفت: شش ماه تمدید مدت بازپرداخت وام واحدهای آسیب پذیر هم در جلسه اخیر ستاد ملی کرونا مصوب شد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا باز هم بر اجرای دقیق دستورالعمل های محدودیت هوشمند پنجگانه تاکید کرد و گفت: تیم های نظارت و بازرسی برای اجرای محدودیت های هوشمند در استان اصفهان تشکیل شده است و به شدت با هرگونه تخلفی برخورد می شود.

گفتنی است که محدودیت‌های پنجگانه طرح جامع هوشمند شامل فعالیت «ادارات و کارکنان»، «تجاری»، «بازرگانی و خدماتی»، «آموزشی، فرهنگی و اجتماعی» و «ترددها» می شود.

در بخش «فعالیت ادارات و کارکنان» شهرستانهای قرمز استان اصفهان با کاهش حضور تا یک سوم کارکنان همراه خواهد شد و دستگاه های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با خدمات اساسی در محل کار با تشخیص بالاترین مقام مسئول اجازه فعالیت دارند. در این حوزه کاهش حضورکارکنان سایر دستگاه ها به میزان یک دوم و لغو ماموریت های اداری غیرضروری انجام می گیرد و برگزاری جلسات با رعایت الزامات و حداکثر ۲۰ نفر برگزار می شود. 

 در بخش های «تجاری» و «بازرگانی و خدماتی» مشاغل گروه های دو، سه و چهار اجازه فعالیت ندارند و اگر تخلف کنند با پلمب ۱۵ روزه همراه خواهند شد. 

در حوزه «آموزشی، فرهنگی و اجتماعی» تمام مدارس، دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، آموزشگاه ها و حوزه های علمیه به طور کامل تعطیل هستند و از هرگونه نماز های جمعه، مساجد،نمازهای جماعت یومیه و مراسم های آیینی و مذهبی در شهرهای قرمز استان اصفهان ممنوع است. 

و بخش پنجم محدودیت های طرح جامع هوشمند به «ترددها» اختصاص دارد و ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است و از ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی جلوگیری می شود و تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح ممنوع است و متخلفان مشمول جریمه می شوند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =