منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در سال گذشته ۱۰۵ حریق مراتع و جنگل های استان اصفهان را درنوردید و برای پیشگیری از رخداد مشابه در سال جاری نیاز است استان اصفهان به بالگرد آب پاش مجهز شود.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به وقوع ۱۰۵ حریق در مراتع و جنگل های استان اصفهان اظهار داشت: حریق های سال گذشته در ۴۳۰ هکتار از مراتع و ۱۳۸ هکتار هم در جنگل های استان اصفهان به وقوع پیوست.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۶۸ هکتار مرتع و جنگل استان اصفهان طعمه حریق شد، گفت: امسال به منظور پیشگیری از رخداد حریق در اصفهان جلسات متعددی در مدیریت بحران استانداری اصفهان برگزار شد و تمام فرمانداری ها با همکاری دهیاری ها اقداماتی پیشگیرانه انجام می دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان موظف شد تا کانونهای بحرانی حریق در اصفهان را به ویژه در شهرستانهای فریدونشهر و سمیرم شناسایی کند و با درس آموزی از حوادث حریق سالهای گذشته اقداماتی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۱ تیم منطقه ای برای کنترل و پیشگیری از حوادث حریق در مراتع و جنگل ها انتخاب شده است، گفت: اطلاع رسانی و آموزش های لازم به ساکنان مناطق ارائه شده است تا از رها کردن اشیاء برنده و براق در مراتع و جنگل ها که با تابش نور خورشید، حکم ذره بین را پیدا می کنند اجتناب شود.

شیشه فروش اعلام کرد: با توجه به اینکه استان اصفهان جانشین و معین پایتخت درخصوص حوادث است،  از سازمان مراتع و جنگل های کشور و یگان حفاظت از منابع طبیعی کشور درخواست شده است ۳ ایستگاه ثابت پیشگیری و کنترل حریق در مناطق مستعد حریق احداث و تجهیز شود.

وی اضافه کرد: ۳ ایستگاه ثابت پیشگیری و کنترل حریق در کنار سد زاینده رود، سد حنا و چشمه لنگان جانمایی شده است و به اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سازمان جنگل ها و مراتع کشور موظف است بالگرد مجهز به منبع آب پاش به استان اصفهان اختصاص دهد چراکه در سال گذشته برای مهار حریق در ارتفاعات به علت کمبود تجهیزات با مشکل مواجه شدیم. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =