• ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
  • کد خبر: 12646
  • readingTime: ۱ دقیقه
ریاست جمهوری رئیس جمهور

براساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، زمان ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از روز ۲۱ اردیبهشت تا ۲۵ اردیبهشت است.

به گزارش ایراسین، براساس اطلاعیه وزارت کشور، افرادی که تمایل دارند در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شرکت کنند می‌توانند از روز ۲۱ اردیبهشت ساعت ۸ صبح با حضور در وزارت کشور برای حضور در این انتخابات ثبت‌نام کنند.

مدت‌ زمان ثبت‌نام برای حضور در این انتخابات مانند ادوار گذشته ۵ روز است و تا روز ۲۵ اردیبهشت ادامه دارد.

اگرچه هنوز حدود یک ماه تا موعد رسمی ثبت‌نام کاندیداها باقیمانده است، اما برخی از چهره‌های سیاسی رسما اعلام کاندیداتوری کرده‌اند.

از آن جمله می‌توان به حسین دهقان، علی مطهری، عزت‌اله ضرغامی، فائزه هاشمی، محسن رهامی، محمد غرضی و سعید محمد نام برد.

اما برخی معتقدند که این افراد مهره‌های اصلی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیستند و چهره‌های اصلی هنوز وارد میدان نشده‌اند و احتمالا اعلام کاندیداتوری خود را به آخرین روزهایی موکول می‌کنند که وزارت کشور برای ثبت‌نام کاندیداها اعلام کرده است.

چنین امری در کارزار انتخابات ریاست جمهوری در ایران مسبوق به سابقه است. از جمله حضور احمدی‌نژاد در کنار اسفندیار رحیم مشایی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ که وی در آخرین ساعات ثبت‌نام کاندیدها با حضور در ساختمان وزارت کشور اعلام کاندیداتوری کرد.

همچنین هاشمی رفسنجانی از دیگر چهره‌هایی بود که اعلام کاندیداتوری خود را به آخرین لحظات ممکن موکول کرد. سال ۹۶ هم محمدباقر قالیباف از جمله افرادی بود که در آخرین دقایق قانونی برای ثبت‌نام وارد وزارت کشور شد.

اکنون هم به نظر می‌رسد برخی از این چهره‌ها ثبت‌نام و اعلام کاندیداتوری رسمی خود را به آخرین روزها و ساعات مجاز برای ثبت‌نام موکول کنند. اگرچه برخی از آنها فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند.

از میان این چهره‌ها، علی لاریجانی، محمدباقر قالیباف، محمود احمدی‌نژاد، پرویز فتاح، سعید جلیلی و محسن رضایی را می‌توان نام برد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =