شهاب‌الدین عزیزی خادم

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به اعتراض های فراوان پیرامون انتخاب مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی می‌گوید با چندین چهره ملی برای سرپرستی تیم ملی مذاکره کرده اما هیچ کس این سمت را نپذیرفته است.

به گزارش ایراسین، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون فوتبال درباره دلایل انتخاب مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی و انتقادات اهالی فوتبال گفت: قبل از او حتما با چند نفر صحبت کردم. می‌توانم اسم بیاورم. دو، سه ساعت با چهره‌های ملی صحبت کردم. خواهش کردم که این مسئولیت را بپذیرند. هیچ کس نیامد. استدلال آن‌ها این بود که در فوتبالی که همه چیز خدشه دار شده، به هر دلیل نیامدند. این فوتبال متعلق به همه است. نمی‌توان یک خط‌کش گذاشت که چه کسانی بیاند و چه کسانی نیایند. چارت تیم‌های ملی در حال تغییر است و نفرات بالاتری هم انتخاب خواهد شد. مسئولین این تیم بر عهده خودم است.

او درباره استعفای علی جوادی از سمت مدیریت روابط عمومی این فدراسیون اظهار کرد: او سمت سرپرستی را در اختیار داشت. تصمیم گرفته در این سمت نباشد اما ما هنوز نپذیرفته‌ایم. انتصاب‌ها جزو اختیارات خودم است.

رئیس فدراسیون فوتبال  درباره سلب میزبانی از ایران و میزبانی بحرین و همین طور شکایت ایران از AFC در دادگاه داوری ورزش گفت: بحث اعتراض ما به میزبانی در لحظه آخر ثبت شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا دو وکیل را معرفی کرده و تا چند روز آینده تعیین تکلیف خواهد شد که بازی‌ها به کشور دیگری برود یا فرایند حقوقی آن تعیین تکلیف می‌شود. ما از تمام ظرفیت‌های‌مان استفاده خواهیم کرد.

عزیزی خادم با اشاره به پرونده شکایت ایران از حکم صادر شده از سوی  فیفا به نفع مارک ویلموتس در دادگاه CAS گفت: درباره پرونده ویلموتس هم باید بگویم که ما بدهی 6 میلیون و 500 هزار یورویی داریم. دادگاه این پرونده عقب افتاده و به اوایل تیرماه موکول شده است. ما امیداریم که این بدهی را کم کنیم. این موضوع هیئت رئیسه قبلی و وزارت ورزش را درگیر کرده است. تیم ملی را به لبه تیغ برده‌ایم، بی‌اعتمادی به وجود آمده است و مسائلی به فوتبال ملی وارد شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اصلاحاتش در فوتبال گفت: دستمزد داوران هم باید مورد بررسی قرار بگیرد. افزایش 300 درصدی حقوق داوران را خواهیم داشت. خیلی از این داوران 18 ماه است که حقوق نگرفته‌اند. با اسپانسرها در حال گفت و گو هستیم. این حق داوران است. فوتبال کار نکرده زیادی دارد که ما در حال برنامه‌ریزی هستیم.

او درباره لغو قانون ممنوعیت ورود مربیان و داوران خارجی اظهار کرد: این موضوع در هیات رئیسه مطرح می‌شود. خودم مطالعه‌ای روی این موضوع ندارم. منافع فوتبال برای من مهم است. باشگاه‌ها باید صندوقی ایجاد کنند و برای جذب بازیکن و مربی خارجی گارانتی بدهند. باید دستمزد بازیکن و مربی خارجی را در این صندوق می ‌گذارند و هر موقع که قراردادی فسخ شد، پول از همین محل تسویه حساب می‌شود. ما که نمی‌توانیم اجازه دهیم پرونده دیگری علیه فوتبال ایران تشکیل شود.

وی درباره بدهی این فدراسیون به شستا و همینطور خبر واگذاری سه دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس گفت: بخش اعظمی از بدهی‌ها به یورو داده شده و سایر مبالغ را هم تعامل خواهیم کرد تا پرداخت شود. من چیزی درباره واگذاری ساختمان باشگاه پرسپولیس ندیده‌ام. همه چیز باید کتبی باشد. واقعیت و برنامه برای ما چیزهایی است که مکتوب شده و رضایتمندی افکار عمومی و مردم برای ما مهم است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =