منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به وضعیت قرمز استان اصفهان در برابر کرونا و فقیری مراتع از عشایر استانهای جنوبی درخواست شده است که زمان کوچ خود را به تعویق بیاندازند.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به وضعیت قرمز استان اصفهان در برابر کرونا اظهار داشت: به عشایر استانهای فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر ابلاغ شده است که تقویم کوچ ییلاق خود را به استان اصفهان به تعویق بیاندازند.

وی افزود: شرایط قرمز استان اصفهان در برابر کرونا و مراتع فقیر از عوامل تاخیر زمان کوچ عشایر به استان اصفهان اعلام شده است.

تولیدات جامعه ۶۰ هزار نفری عشایر اصفهان 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به جامعه ۶۰ هزار نفری عشایر استان اصفهان تصریح کرد:جامعه عشایر ایل قشقایی و بختیاری  از اواخر اردیبهشت ماه ییلاق خود را در شهرستان‌های سمیرم، دهاقان، شهرضا، چادگان، فریدونشهر و فریدن می گذرانند.

وی اضافه کرد: هزار کیلومتر ایل راه در استان اصفهان وجود دارد و عشایری که ییلاق را در استان اصفهان می گذرانند با یک میلیون راس دام نقش مهمی در تولید گوشت قرمز و محصولات باغی و عسل دارند.

شش هزار نفر هم عشایر عرب جرقویه اصفهان هستند

شیشه فروش افزود: عشایری که ییلاق را در استان اصفهان می گذراندند از استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان در ۳۰۰ نقطه و در شهرستان‌های سمیرم، دهاقان، شهرضا، چادگان، فریدونشهر و فریدن مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد کوچ عشایر با وسایل نقلیه انجام می‌شود، اظهار داشت: عشایر عرب جرقویه که برای گذراندن ییلاق به سمیرم و چهارمحال بختیاری کوچ می‌کنند از اواسط مهرماه درجرقویه مستقر شده اند.

پایش کرونا عشایر در گلوگاه های اصلی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به وضعیت قرمز استان اصفهان مقرر شد سازمان عشایر کشور با پایش مستمر نسبت به بیماریابی عشایر اقدام کنند؛ دامها واکسینه شوند و تقویم کوچ ییلاق این عشایر به تعویق بیفتد.

وی به ایستگاه های پایش در گلوگاه های کوچ عشایر استانهای جنوبی کشور به اصفهان هم گریزی زد و گفت: با همکاری اداره کل منابع طبیعی، هلال احمر، انتظامی استان اصفهان و بهداشت در راستای بیماریابی عشایر در مبادی ورودی آنها به استان اصفهان اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =