• ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
  • کد خبر: 12595
  • readingTime: ۱ دقیقه
علی دایی

علی دایی در دوران خودش یکی از درخشان‌ترین بازیکنان قاره آسیا محسوب می‌شد.

به گزارش ایراسین، نام علی دایی برای فوتبال ایران عجین شده به افتخار .او که سالها در راس تیررس اخبار در فوتبال ایران و آسیا قرار داشت ،این روزها در سایت ها و اخبار فوتبالی با توجه به تعداد گل  ملی در فوتبال با  رونالدو مقایسه می شود. قیاسی که برای او علیرغم قریب الوقوع بودن از دست دادن این عنوان ماندگار، جذاب و دلنشین است .

بلاشک دایی یکی از مفاخر فوتبال ایران و آسیا می باشد و  همین موضوع باعث می شود اخبار مربوط به دوران اوج فوتبالی او همچنان برای اهالی فوتبال خواندنی باشد.


در تصویر منتشر شده مجله منتسب به کنفدراسیون فوتبال آسیا که ۸هشت سالی به صورت مرتب منتشر شد و بعدها تغییر شکل داد و در این روزهای اینترنتی، همچنان  به صورت متناوب به مخاطبان خود ارائه می گردد ، علی دایی که مرد سال آسیادر سال ۱۹۹۹میلادی شده بود دیده می شود . دایی در آن سالها عضو هرتابرلین آلمان بود و هیده توشی ناکاتا معروف از ژاپن بعد از او به عنوان نفر دوم برگزیده شد. ناکاتا در سال ۱۹۹۸موفق شده بود عنوان مرد سال آسیا را به نام خود بزند.

چهار بازیکن ایرانی موفق به دریافت این جایزه شده اند  و نام خود را در تاریخ فوتبال آسیا جاودانه کنند.
خداداد عزیزی در سال ۱۹۹۶ ، علی دایی در سال ۱۹۹۹،مهدی مهدوی کیا در سال ۲۰۰۳ و علی کریمی در سال ۲۰۰۴ موفق شده اند این عنوان را برای ایران به ارمغان بیاورند.

منبع: ورزش سه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =