برد سه امتیازی تیم فوتبال سپاهان مقابل تراکتور

عکس:مجتبی جهان بخش

تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان صدرنشین با ۳۵ گل زده و ۱۲ پیروزی از ۱۹ بازی توانسته است عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

پایگاه خبری ایراسین، پژمان سلطانی- لیگ برتر فوتبال ایران در آستانه هفته بیستم قرار دارد که تا این لحظه تیم فولاد مبارکه سپاهان با کسب ۴۰ امتیاز بر سکوی نخست تکیه زده و تیم های سرخابی پایتخت یعنی پرسپولیس و استقلال به ترتیب با امتیاز ۳۸ و ۳۴ دوم و سوم هستند و در قعر جدول نیز تیم های ذوب آهن، نساجی و ماشین سازی تبریز برای عدم سقوط به دسته پایین تر با هم رقابت سخت و نزدیکی دارد.

بهترین خط حمله را سپاهان داشته که ۳۵ بار دروازه حریفان را با درخشش سجاد شهباززاده و دیگر بازیکنان گشوده و ضعیف ترین خط حمله از آن تیم سایپا تهران است که تنها ۱۰ گل از این تیم شاهد بودیم. بهترین خط دفاعی را پرسپولیس تهران داشته که تنها ۱۰ گل دریافت نموده و از طرفی ماشین سازی قعرنشین با دریافت ۳۰ گل عنوان بدترین خط دفاعی لیگ برتر را یدک می کشد.

 سپاهان صدرنشین از ۱۹ بازی، ۱۲ پیروزی در کارنامه دارد که از این حیث نسبت به دیگر تیم ها برتر است و ماشین سازی تنها یک پیروزی و آن هم در هفته پایانی نیم فصل نخست مقابل صنعت نفت آبادان به دست آورده است.

پرسپولیس تهران تنها یک شکست را متحمل شده و ماشین سازی تبریز نیز ۱۲ شکست در کارنامه دارد. تیم های فولاد خوزستان، آلومینیوم اراک و سایپا تهران با ۹ تساوی برابر رقیبان بیشترین تساوی را به دست آورده اند و کمترین تساوی از آن فولاد مبارکه سپاهان و نساجی مازندران با کسب ۴ تساوی است.

تا پایان هفته نوزدهم لیگ برتر بیستم، سجاد شهباززاده با ۱۶ گل زده به عنوان آقای گل است که گاودین منشاء ۱۰ گله از گل گهر سیرجان در تعقیب شهباززاده سپاهانی است.

سقوط ماشین سازی تبریز بسیار محتمل است

آمارها نشان می دهد که ماشین سازی ۹ امتیازی، ۷ امتیاز از تیم پانزدهم جدول رده بندی، یعنی نساجی مازندران کمتر اندوخته و سقوط نماینده تبریز بسیار محتمل است، از طرفی سپاهان صدرنشین به دلیل عدم حضور در لیگ قهرمانان آسیا دغدغه ای برای ادامه بازی ها ندارد و طلایی پوشان اصفهانی برای رسیدن به عنوان قهرمانی باید تمرکز کامل برای ۱۱ بازی آینده لیگ برتر داشته باشند و محرم نویدکیا و دیگر کادر فنی فولاد مبارکه سپاهان این را به خوبی می دانند، نه اینکه وارد بازی حاشیه دیگر تیم ها شوند. مثلا فلان تیم بگوید تیم ما بازیکن کرونایی دارد و ما بازی نمی کنیم و تیم دیگر به دلیل عدم کسب نتیجه مدعی شود چمن زمین بلند و یا کوتاه است.

باید بستر برای قهرمانی شیران طلایی مهیا شود

مسئولین ورزش، اصحاب رسانه، صدا و سیمای مرکز استان اصفهان و ... باید بستر را برای شیران طلایی پوش مهیا کنند. تیم فولاد مبارکه سپاهان در هفته بیستم روز دوشنبه ۲۳ فروردین باید به مصاف نفت مسجد سلیمان برود، کسب امتیازات کامل این بازی یعنی هموار شدن مسیر قهرمانی و این دور از دسترس نخواهد بود، هر چند نباید این تیم جنوبی را دست کم فرض کرد.

    

    

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =