• ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
  • کد خبر: 12494
  • readingTime: ۱ دقیقه

کوپه لوکس و ۴در مرسدس بنز برای سال ۲۰۲۲، تغییر چهره خواهد داد. فیس‌لیفت نسل سوم CLS، با تغییراتی در کابین و تجهیزات فنی، همراه نسخه AMG تولید خواهد شد.

به گزارش ایراسین، نسل اول CLS در سال ۲۰۰۱ رونمایی شد. این محصول جدید، با طراحی مایکل فینک به تولید رسید و مورد استقبال جهانی قرار گرفت. نسل دوم نیز مشابه مدل اول، ظاهری بسیار متفاوت از دیگر تولیدات مرسدس بنز داشت که ترکیبی کم‌نظیر از یک خودرو لوکس و اسپرت فراهم کند؛ اما این شرایط، برای نسل سوم تداوم نداشت. نسخه جدید CLS که سال ۲۰۱۸ رونمایی شد، دارای چراغ‌های باریک مثلثی بود که امروزه برای کلاس S کلاس A نیز استفاده می‌شود.

 از سال ۲۰۲۲، تغییر چهره جزئی روی CLS اعمال می‌شود تا سپر و جلوپنجره متفاوت داشته باشد. این خودرو، بیش از مدل‌های قبلی از ادوات کروم در نمای روبه‌رو و پشت استفاده خواهد کرد. همچنین، ۵ طرح جدید به رینگ‌های قابل سفارش برای CLS استفاده شده است که شامل اندازه‌های ۱۹ و ۲۰  اینچ می‌شود.​

مهم‌ترین تغییر در فضای داخلی CLS جدید به فرمان و امکانات آن مربوط است که در اقدامی نادر با چرم ناپا عرضه می‌شود. ادوات تزئینی با رنگ قهوه‌ای ویژه (Pore Brown Walnut) و چوب براق نیز به امکانات قابل سفارش CLS اضافه شده است.

قدرتمندترین مدل از سری استاندارد CLS جدید، پیشرانه ۳ لیتر توربوشارژ مجهز به فناوری هیبرید خواهد داشت. موتور بنزینی، ۳۶۲ اسب‌بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد؛ درحالی‌که موتور برقی، ۲۱ اسب‌بخار و ۲۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. جعبه‌دنده خودکار ۹ سرعته و سیستم دو دیفرانسیل، دیگر تجهیزات فنی CLS ۴۵۰ ۴Matic هستند. این خودرو، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۴/۸ ثانیه و نهایت سرعت محدود شده به ۲۵۰ کیلومتربرساعت فراهم‌ می‌کند؛ درحالی‌که میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در صد کیلومتر خواهد داشت.​

نسخه AMG از CLS با کد ۵۳ نیز، دارای پیشرانه ۳ لیتر توربوشارژ و فناوری هیبرید است؛ اما مجموع قدرت ۴۳۵ اسب‌بخار و گشتاور ۵۲۰ نیوتن‌متر دارد. این تجهیزات، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۴/۵ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۸/۸ لیتر در صد کیلومتر فراهم می‌کند. خریدار نسخه AMG از امکانات ویژه، مثل حالت رانندگی دریفت، نمایشگر لمسی ۱۲/۳ اینچ با جدیدترین سیستم سرگرمی ام‌باکس، فناوری خودران سطح ۳ مرسدس بنز با ترمز خودکار و کروزکنترل هوشمند بهره‌مند خواهد شد.

 تولید انبوه مدل ۲۰۲۲ از CLS، طی ماه‌های آینده آغاز می‌شود. این خودرو، احتمالا تغییر قیمت چندانی نخواهد داشت و مثل سال ۲۰۲۰، با آستانه قیمت ۷۴ هزار دلار فروخته خواهد شد. هم‌اکنون ارزان‌ترین نمونه از AMG CLS ۵۳ نیز، ۸۲ هزار دلار قیمت دارد.

منبع: زومیت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =