• ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
  • کد خبر: 12477
  • readingTime: ۱ دقیقه
ایران و چین

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس گفت: سند جامع همکاری ایران و چین که به امضای وزرای خارجه دو کشور رسید، سندی مبتنی بر احترام متقابل، برد دو جانبه و به نفع هر ۲ کشور است.

به گزارش ایراسین، محمود عباس زاده مشگینی اظهار داشت: در زمانی که مناسبات بین‌المللی تک قطبی و تحت سلطه یک نظام قرار دارد عقلانیت حکم می‌کند که کشورها برای پیشگیری از خسارت‌های زیانبار در مقابل این نظام تک قطبی ایستاده و به هر طریق آن را بشکنند و سند جامع همکای ایران و چین هم در این راستاست.

وی بیان کرد: برای مقابله با این نظام نابرابر جهانی، کشورها باید اتحادیه‌هایی در برابر این نظام تک قطبی ایجاد کرده و با اتحاد و هم افزایی با جریان نفوذ و سلطه مقابله کنند.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه هم اکنون بازار جهانی  تحت سطله نظام تک قطبی غرب قرار دارد بیان کرد: ایران و چین برای شکستن این سلطه  نیاز به همدیگر دارند.

به گفته وی، هر دو کشور ایران و چین برای مقابله با سلطه اقتصادی نظام تک قطبی غرب به یکدیگر نیازدارند، دو کشور باید با همکاری دوجانبه نیازهای خود را تامین کنند.

او گفت: سند جامع همکاری دوجانبه ایران و چین وابستگی و چسبندگی دو کشور را به بازار تحت سلطه نظام تک قطبی کمتر می‌کند و دورنمای آن مثبت و به نفع منطقه است.

عباس زاده تاکید کرد که این سند برد و برد دو طرفه و متقاوت با قراردادهای سلطه گرانه غرب است .

به گفته وی، این سند به هیچ وجه بر خلاف منافع کشور نیست، در این سند انتخاب دست خود ماست، اینکه همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در چه زمینه و به چه مقدار باشد، ضمن اینکه  اگر زمانی منافع ملی ایجاب نکرد از آن خارج شویم .

منبع: ایرنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =