• ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
  • کد خبر: 12456
  • readingTime: ۲ دقیقه
شرکت‌های بزرگ معدنی

تولیدکنندگان بزرگ معدنی‌ کشور همچون فولاد مبارکه، چادرملو و ذوب‌آهن اصفهان طی سال ۱۳۹۹، رکوردهای فروش و تولید محصولات خود را جابه‌جا کرده‌اند. براین اساس میزان فروش شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طی سال ۱۳۹۹ رشد ۱۶ درصدی، میزان فروش در ذوب‌آهن افزایش ۸۴ درصدی و در فولاد مبارکه افزایش ۹۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۸، ایجاد شده است.

به گزارش ایراسین، طبق آمار اعلام فروش محصولات معدنی در سال ۱۳۹۹، مشخص شده که سه تولیدکننده بزرگ بخش معدن کشور، "شرکت معدنی و صنعتی چادرملو"،   و شرکت "ذوب‌آهن اصفهان" و " فولاد مبارکه" طی سالی که گذشت، میزان فروش بیشتری نسبت به سال ۱۳۹۸ داشته و علاوه بر تولید در فروش نیز، رکوردها را جابه‌جا کرده‌اند.

براین اساس، میزان فروش شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طی سال ۱۳۹۹ با رشد ۱۶ درصدی (به لحاظ حجمی)   نسبت به سال پیش از آن، از ۱۶ میلیون تن گذشته است.   این شرکت توانست با کسب درآمد ۲۵۵ هزار میلیارد ریالی، نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸، رشد ۱۶۴ درصدی را (به لحاظ ریالی) رقم بزند.

طی ۱۲ ماهه ۱۳۹۹، شش میلیون و ۹۷۵ هزار و ۲۹۸ کنسانتره توسط شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به فروش رسیده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ که پنج میلیون و ۱۷۵ هزار و ۹۹۸ تن کنسانتره به فروش رسانده بود، رشد ۳۴ درصدی را ثبت کند.

مجموع تولیدات چادرملو در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹ به ۱۷ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۵۷۸ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، ۹ درصد رشد داشته است. این شرکت در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۸ توانسته بود ۱۵ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۶۹۹ تن محصول تولید کند.

 همچنین طی سال ۱۳۹۹، از فروش محصولات فولادی ذوب‌آهن اصفهان، ۲۰۰ میلیارد و ۳۸۸ میلیون و ۸۹۲ هزار ریال درآمد حاصل شده که فروش محصولات این کارخانه در مقایسه با سال ۱۳۹۸، افزایش ۸۴ درصدی داشته است.  

از مجموع فروش ذوب در سال ی که گذشت، ۱۱۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون و ۶۵۳ هزار ریال مربوط به فروش داخلی و ۸۳ میلیارد و ۶۶۸ میلیون و ۲۳۹ هزار ریال هم مربوط به درآمد حاصل از صادرات محصولات ذوب‌آهن اصفهان است.

طبق آمار، میزان فروش شرکت فولاد مبارکه از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان اسفندماه بالغ بر ۷۶۴ هزار و ۶۰۳ میلیارد ریال بوده است که رشدی ۹۵ درصدی نسبت به میزان فروش طی یکساله ۱۳۹۸، رقم زده است. در مجموع ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۸، قریب به ۳۹۱ هزار و ۴۳۸ میلیارد ریال، شرکت فولاد مبارکه فروش محصول داشته است.  

این در حالی است که طبق گزارش مالی این شرکت، تنها در اسفند  ۱۳۹۹، نزدیک به ۱۰۱ هزار و ۶۷۳  میلیارد ریال فروش محصول اتفاق افتاده است. بیشترین میزان محصول به فروش رسیده است در این مدت، محصول گرم برابر  ۳۸۸ هزارتن و به ارزش حدود ۵۷ هزار و ۴۸۴ میلیارد ریال و پس از آن محصول سرد با فروش ۱۱۷ هزارتنی درآمد ۲۱ هزار و ۱۲۳ میلیارد ریالی بوده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =