سردار میرحیدری

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش جرایم در عید نوروز از همکاری سازنده ای بین پلیس و صنایع استان مثل فولاد مبارکه، پتروشیمی، شرکت شهرک های صنعتی و... در راستای بهبود شرایط امنیت و مسئولیت های اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سردار «محمدرضا میرحیدری» صبح سه شنبه در اولین نشست خبری سال ۱۴۰۰ با تبریک سال نو اظهار داشت: شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری بر «تولید؛ پشتیبانی ها؛ مانع زدایی ها» انتظامی استان اصفهان را بر این داشته است که با همراهی سایر دستگاه ها در تحقق این مهم برآید.

وی با تقدیر از نقش رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه تصریح کرد: آگاهی بخشی توسط اصحاب رسانه و همراهی شهروندان باعث شد تا چهارشنبه آخر سال و روز سیزدهم فروردین ماه را با آرامش بگذرانیم.

برگزاری طرح نوروزی در دوقالب ترافیکی و انتظامی

فرمانده انتظامی استان اصفهان به طرح نوروزی اشاره ای کرد و گفت: طرح نوروزی در حوزه ترافیک از ۲۵ اسفندماه و در حوزه انتظامی از ۲۷ اسفندماه تا ۱۴ فروردین ادامه داشت و در این بازه زمانی ۱۸ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان ثبت شد که عملکرد پلیس با همراهی مردم به کاهش ۱۱ درصدی میزان سرقت در این بازه زمانی منتج شد.

سردار میرحیدری با اشاره به کاهش ۵۷ درصدی جرائم خشن در ایام نوروز اظهار داشت: در طرح نوروزی کاهش ۴۹ درصدی سرقت از مغازه به همراه ۶ درصد کاهش سرقت از منازل و کاهش ۳۱ درصدی سرقت از اتومبیل همراه شد.

سهم پلیس پیشگیری و آگاهی در کاهش سرقت در ایام نوروز

وی بیان داشت: در طرح نوروزی استان اصفهان شاهد کاهش ۵ درصدی سرقت از اماکن بود و کاهش ۵۰ درصدی سرقت از احشام و ۲۸ درصد کاهش سرقت داخل اتومبیل و ۴۳ درصد هم با کاهش سرقت قطعات اتومبیل توام گشت که تلاش پلیس پیشگیری و آگاهی در این کاهش سرقت مهم است و امیدواریم هرچه سریع تر این اموال سرقت شده به دست صاحبان برگردد و حلاوت آن افزون شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به میزان کشفیات ۴۷ درصدی مواد مخدر در ایام نوروز هم گریزی زد و گفت: ۹۲ درصد از کشفیات مواد مخدر در آغاز سال جدید به هروئین و ۴۵ درصد هم به کشفیات حشیش اختصاص دارد.

وی گفت: در طرح نوروزی با رشد کشفیات ۱۳۸ درصدی سلاح و افزایش ۷۵۳ درصدی کالای قاچاق سیگارت همراه شد و در این مدت عتیقه جات با ۱۰۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کشف شد.

سردار میرحیدری ارزش ریالی کشفیات در ایام نوروز را با ضریب ۱۰۳ درصدی اعلام کرد و گفت: دستگیری قاچاق چیان با ۱۱۶درصد و معتادان متجاهر با ۶۵۳ درصد رشد همراه بوده است.

طرح «آرامش» و شناسایی باندهای قاچاق مواد مخدر

وی ضمن تقدیر از طرح «آرامش» در شناسایی معتادان متجاهر و باندهای قاچاق مواد مخدر تصریح کرد: در تلاش چندسازمانی درصدد هستیم هرمانع موجود در امنیت جامعه را برطرف کنیم و امیدواریم این افراد نابهنجار پس از فروردین ماه در سطح جامعه رها نشوند و خانواده ها نگران این موضوع نباشند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان کل دستگیری های انجام شده در ابتدای سال جاری را با رشد ۱۶۲ درصدی معرفی کرد که از پویایی انتظامی استان اصفهان حکایت دارد وگفت: در طرح نوروزی در حوزه ترافیکی هم پلیس با تلاش شبانه روزی دستاوردهایی داشت که می توان به کاهش ۶۱ درصدی تصادفات خسارتی و ۲۸ درصد کاهش تصادفات فوتی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: تصادفات در ایام نوروز با توجه به تردد ۱۸ میلیونی در جاده های استان اصفهان با کاهش ۲۵ درصدی در حوزه درون شهری همراه است که البته با افزایش ۷۰ درصدی تصادفات جرحی همراه بوده است.

افزایش ۲۵ درصدی تصادفات فوتی برون استانی در ایام عید

سردار میرحیدری تصادفات برون شهری استان اصفهان را با افزایش ۶۳ درصدی تصادفات جرحی و رشد ۲۵ درصدی تصادفات فوتی اعلام کرد و گفت: این نسبت در مقیاس کلان کشور و با توجه به حجم تردد در ایام نوروز نسبت به سال گذشته که با ممنوعیت و محدودیت شدید تردد همراه بود در نظر گرفته می شود.

وی در ادامه از مجاهدت ها و تلاش شبانه روزی انتظامی استان اصفهان تشکر و تقدیر کرد و توضیح داد: در سال گذشته تنها یک مورد سرقت از طلافروشی گزارش شد و سرقت از بانک صفر بود؛ در بخش های سرقت از مغازه ها با کاهش ۵ درصدی و سرقت از منازل ۱۴ درصد کاهش مواجه شدیم. 

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه سرقت کامیون‌ها و خودروها در مسیر نیز ۲۴ درصد کاهش داشته است، گفت: جرایم خشن در استان اصفهان در سال گذشته دو درصد افزایش داشته است و بر برنامه‌ریزی در برخورد سخت با سرقت‌های به عنف تاکید می شود چراکه تا مادامی که این افرادی که منجر به بی نظمی می‌شوند زمین‌گیر خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه سرقت اماکن در استان اصفهان در سال گذشته افزایش داشته است، ابراز داشت: در این زمینه عدم ساماندهی ضایعات فروشی‌ها در استان اصفهان است و در این زمینه جلساتی را در زمینه ساماندهی فعالان این عرصه دراستانداری اصفهان تشکیل شده است و پیگیر این موضوع هستیم.

با خودروهای حامل ضایعات برخورد می‌شود

سردار میرحیدری با بیان اینکه پلیس راه و پلیس راهور در همکاری نزدیک با دستگاه قضایی درصدد برخورد با خودروهای حامل ضایعات شده اند، گفت: با توجه به اینکه متاسفانه گزارش حاکی از مافیای طلای کثیف تحت نظارت اتباع بیگانه عده ای معتاد را به سمت جمع آوری ضایعات آورده است در راستای ساماندهی و ممانعت از فعالیت این افراد در سطح اماکن و باغات اقدام شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش کشفیات اموال سرقت شده ثبت شد، توضیح داد: در زمینه کشفیات مواد مخدر نیز با افزایش ۱۹ درصدی رو به رو بوده‌ایم و در مجموع ۵۰ تن انواع مواد مخدر در استان اصفهان کشف شده است که در نوروز ۱۴۰۰ نیز بیش از چهار تن انواع مخدر در استان اصفهان کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته ۵۳ درصد افزایش کشف سلاح را داشته‌ایم، اظهار داشت: در مجموع ارزش ریالی اموال کشف شده با افزایش ۸۲ درصدی همراه است. 

وی به چهار هزار و ۶۰۰ ماموریت پلیس فتای  استان اصفهان در سال گذشته هم اشاره کرد و گفت:جرم یابی، رصد اخبار و رسیدگی به گزارش های واصله مرم و اقدامات در پیشگیری از فعالیت های مضر در فضای سایبری از اهم این ماموریت ها بوده است.

پلمب ۹۶ خانه استیجاری در نوروز

سردار میرحیدری در ادامه با اشاره به پلمب ۹۶ خانه استیجاری غیرمجاز در استان اصفهان در ایام نوروز اضافه کرد: بسیاری از این خانه‌ها توسط افراد غیربومی اصفهان اجاره داده شده بود که از شهروندان درخواست داریم هرگونه تردد مشکوک را به پلیس اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه به حداقل رساندن جرایم در استان اصفهان در اولویت برنامه‌های نیروی انتظامی است، ابراز داشت: مردم این استان همواره در همه صحنه‌ها به میدان آمدند و باید امنیت و آرامش را در بالاترین سطح به آنها هدیه کنیم.

برای جمع آوری ماینرها خلاء قانونی داریم

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پاسخ به خبرنگار ایراسین که از کشفیات فارم ها و دستگاه های ماینر قاچاق پرسید، گفت: در این زمینه خلاء قانونی حاکم است و با برگزاری جلساتی در استانداری و تعامل سازنده با محاکم قضایی درصدد اتخاذ رویه ثابتی در این خصوص هستیم.

سردار میرحیدری در پاسخ پرسش دیگر خبرنگار ایراسین که از اهمیت مسئولیت اجتماعی صنایع مادر پرسید، پاسخ داد: کمیسیون صنایع در استانداری با حضور دو عضو انتظامی استان اصفهان برگزار می شود و در این خصوص تعامل سازنده ای بین پلیس و صنایع استان مثل فولاد مبارکه، پتروشیمی، شرکت شهرک های صنعتی و... برقرار است تا در راستای بهبود شرایط امنیت در بخش های مختلف اعم از بخش کارگری و مسئولیت های اجتماعی اقدام شود.

وی افزود: پلیس پیشگیری با همکاری مجموعه فولاد مبارکه کتاب «نسیم آگاهی بخش» را در ۱۰۰ هزار نسخه منتشر و توزیع کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =