شریفی یزدی

جامعه شناس و استاد دانشگاه گفت: صنایع نسبت به محیط پیرامون خود مسئولیت اجتماعی دارند و شرکت فولاد مبارکه با اتخاذ تصمیم سازنده در ایام کرونا در عبور از این بحران در حال یاری رساندن است.

علیرضا شریفی یزدی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به نقش مسئولیت های اجتماعی صنایع اظهار داشت: با شکل گیری صنایع تعامل با محیط پیرامونی پدید می آید و همواره بر پیوست فرهنگی، اجتماعی و محیط زیستی صنایع در محیط پیرامون تاکید می شود.

وی افزود: با شکل گیری صنعت بافت جمعیتی منطقه تغییر می کند و امکان مهاجرت فراهم می شود و همین مهاجرت پذیری بر هنجارها و ارزشهای اجتماعی موثر است.

این جامعه شناس و استاد دانشگاه تصریح کرد: تغییرات بطنی و آرام صنایع بر بافت منطقه ای که در آن واقع شده است قابل کتمان نیست.

وی بیان داشت: در همه جای دنیا و در ادوار تاریخی شاهد مسئولیت های اجتماعی صنایع بوده ایم چراکه صنعتی که از جامعه ای بهره مند می شود نسبت به محیط اطراف خود احساس مسئولیت می کند. برخی از صنایع مانند شرکت فولاد مبارکه نسبت به این مهم واقف است و برخی صنایع مادر هم فاقد این خصیصه هستند.

شریفی یزدی تاکید کرد: در تمام دنیا صنایع تعهد مسئولیت اجتماعی دارند و نسبت به بحران و مسائل اجتماعی خود را مسئول می دانند و بخشی از ظرفیت شان را در این مسیر به کار می گیرند.

وی افزود: با شیوع کرونا در کشور آلمان یکی از صنایع خط تولید خود را از ماکروفر به ونتیلاتور تغییر کاربری داد و یا در جنگ جهانی دوم بسیاری از صنایع ماشین سازی خط تولید خود را به ادوات و تجهیزات نظامی تغییر کاربری دادند.

این جامعه شناس تصریح کرد: در کشور ما متاسفانه صنایع کمتر به مسئولیت های اجتماعی پایبند هستند این در حالی است که نقش صنایع در مقابل مسائل و بحران های اجتماعی مهم و برجسته است.

وی به بخشی از مسئولیت های اجتماعی صنایع گریزی زد و توضیح داد: مهم این است که صنایع در دوره های بحرانی نظیر شیوع ویروس کرونا متناسب با شرایط موجود به رسالت اجتماعی خود پایبند باشند که نمونه برجسته آن را می توان در تامین اکسیژن رایگان مراکز درمانی چندین استان توسط شرکت فولاد مبارکه یافت.

شریفی یزدی به اهمیت مشارکت مسئولیت های اجتماعی در صنایع میان دست هم اشاره ای کرد و گفت: اینکه در مواقع خاص و بحرانی جامعه، صنایع با چه شیوه و روندی به مسئولیت اجتماعی خود ملزم شوند نیاز به پیوست دارد تا بر اساس این پیوست بهترین تصمیم را اتخاذ کنند. 

وی در نهایت باز هم بر این نکته تاکید کرد که صنایع ملزم به ایفای مسئولیت اجتماعی نسبت به محیط پیرامونی خود هستند و ادامه داد: پایبندی به مسئولیت های اجتماعی توسط صنایعی نظیر فولاد مبارکه ثابت می کند که این صنعت بر مسئولیت خود نسبت به محیط اطراف خود واقف است و با تصمیمات صحیح می تواند بهترین راه را برای عبور از بحران موجود بیابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =