• ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
  • کد خبر: 12276
  • readingTime: ۱ دقیقه
گاز طبیعی

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از افزایش هشت درصدی مصرف گاز طبیعی کشور در سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ خبر داد و گفت: پارسال ۲۳۳ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در کشور مصرف شد.

به گزارش ایراسین، محمدرضا جولایی درباره مقدار مصرف کل گاز طبیعی ایران در سال ۹۹ افزود: از مجموع ۲۳۳ میلیارد مترمکعب مصرف گاز طبیعی کشور، ۱۲۲ میلیارد مترمکعب سهم بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده، ۲۴ میلیارد مترمکعب سهم صنایع عمده و ۶۶ میلیارد مترمکعب گاز تخصیص یافته به نیروگاه‌ها بوده است‌.

وی با بیان اینکه مصرف گاز طبیعی در هر سه بخش نسبت به سال ۹۸، هشت درصد افزایش یافته است، تصریح‌کرد: مصرف گاز در سالی که گذشت به‌ویژه در بخش نیروگاهی و خانگی رکوردهای تازه‌ای ثبت کرد، اما این موضوع مدیریت شد و هیچ قطعی گازی در کشور اتفاق نیفتاد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: نیروگاه‌ها در سال ۹۸ به‌طور میانگین روزانه ۱۶۷ میلیون مترمکعب گاز دریافت کردند که این مقدار در سال ۹۹، به ۱۸۱ میلیون مترمکعب در روز رسید و نشان‌دهنده دریافت پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز بیشتر است.

به گفته جولایی، مقدار گاز تزریق‌شده به شبکه خطوط سراسری در سال ۹۹ هم ۲۶۲ میلیارد مترمکعب بود که نسبت به سال ۹۸، ۶ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به مصرف گاز طبیعی در فروردین‌ماه امسال، گفت: این مقدار در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰۶ میلیون مترمکعب بوده است.

مصرف گاز طبیعی کل کشور در سال ۹۸، ۲۱۶ میلیارد مترمکعب و در نیمه نخست سال ۹۹، ۱۰۴ میلیارد مترمکعب بوده و به این‌ ترتیب ۱۲۹ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پاییز و زمستان ۹۹ مصرف شده است.

​منبع: ایرنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =