• ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
  • کد خبر: 12247
  • readingTime: ۵ دقیقه
امیر قلعه نویی

امیر قلعه‌نویی با اشاره به وضعیتی که کرونا علیه رویاهایش در سپاهان شکل داده بود، به عنوان دلیلی برای دور شدن از نتایج دلخواهش یاد می‌کند.

به گزارش ایراسین، امیر قلعه نویی در شرایطی از سپاهان در هفته‌های پایانی فصل نوزدهم کنار رفت که مدعی است غیبت ستاره‌هایش در آن مقطع آسیب بزرگی در مسیر خواسته‌های‌شان داشته و برای این موضوع به غیبت تاثیرگذار ستاره خط دفاعی لیورپول اشاره می‌کند که طی هفته‌های اخیر شاگردان کلوپ را در مسیر شکست قرار داده بود.

سرمربی حال حاضر گل‌گهر سیرجان در ابتدای صحبت‌هایش درباره سالی که گذشت اینطور می‌گوید: سال ۹۹ در مجموع سال خوبی نبود چرا که ویروس کرونا ریشه‌کن نشد و همچنان درگیرش هستیم و عزیزانی را هم در این مدت به خاطر این ویروس از دست دادیم. فکر می‌کنم مسئولان در قبال کنترل این ویروس عملکرد قابل قبولی نداشتند و با اینکه کل دنیا درگیر کرونا بود ولی ما می‌توانستیم بهتر عمل کنیم که متاسفانه اینطور نبود ولی امیدوارم هرچه سریعتر این ویروس ریشه‌کن شود و به زندگی عادی برگردیم. برای شخص خودم در مجموع سال خوبی بود و توانستم سلامتی خودم را بازیابم و حالا هم برنامه های بزرگی با تیم گل گهر داریم که مشغول انجام آن هستیم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که کرونا علیه او و جاه‌طلبی‌اش در سپاهان شکل داد می‌گوید: باید بگویم که شرایط سختی بود. ما در آن مقطع در سپاهان سه نفر از مدافعان اصلی خودمان را از دست دادیم و خیلی از این موضوع متضرر شدیم. شما نگاه کنید لیورپول یک فن دایک را از دست داد و ۶ بازی پیاپی نتیجه نگرفت، حالا در نظر بگیرید ما پورقاز و گولسیانی را برای مدت طولانی نداشتیم و مهدیزاده هم در مقطع مهمی از فصل مصدوم شد و ناچار شدیم از بازیکنان در پست غیر تخصصی استفاده کنیم و همین موضوع به ما ضربه زد و در کنار مسائل دیگر باعث شد از کورس قهرمانی جا بمانیم و فشار زیادی را در آن مقطع متحمل شدم و آن حمله عصبی هم مزید بر علت شد تا در ادامه فصل نتوانم در خدمت تیم سپاهان باشم.

قلعه‌نویی مدعی است که گل‌گهر سیرجان را با مطالعه انتخاب کرده و قادر خواهد بود در درازمدت برنامه‌های خود را در این باشگاه به نحو مناسب دنبال کند: گل گهر را با مطالعه انتخاب کردیم و وقتی قصد داشتیم به اینجا بیاییم همه جوانب را سنجیدیم و به این نتیجه رسیدیم انتخاب خوبی است. امکانات سخت افزاری گل گهر فوق العاده است و یک مجموعه خوب و حرفه‌ای وجود دارند و نگاه بلند مدت دارند و برای تبدیل شدن گل گهر به یک تیم بزرگ و قدرتمند نیاز است که صبور باشیم و در حال برداشتن قدم های اول هستیم و امیدوارم بتوانیم برنامه هایمان را به خوبی در این تیم پیاده کنیم.

سرمربی گل‌گهر بار دیگر با اشاره به شرایط کرونایی کشور و تاثیر آن در بخش‌های مختلف از جمله ورزش می‌گوید: فکر می‌کنم و کنار آمدن ما با این ویروس همراه با سختی‌های زیادی بوده است.جامعه با این شرایط دچار یک خمودگی مضاعف شده و علاوه بر مشکلات اقتصادی و معیشتی که مردم درگیرش هستند، این موضوع مزید بر علت شده تا مردم شرایط سخت تری را تحمل کنند و امیدوارم هرچه زودتر رفع شود.

وی ادامه داد: سال ۹۹ کلاً از هر لحاظ بخواهید حساب کنید سال تلخی بود و اتفاقات ناراحت کننده در آن خیلی زیاد بود. از دست دادن این افرادی که نام بردید هم واقعاً ناراحت کننده است. خصوصاً علی انصاریان و مهرداد میناوند که علاوه‌بر فضای ورزشی، در فضای هنری هم توانسته بودند خودشان را مطرح کنند و از دست دادن آنها واقعاً شوک بزرگی به جامعه و اتفاق تلخی بود. در مورد سرژیک هم باید بگویم اتفاق تلخی است که یک نفر در سنین جوانی این چنین یکباره و نابهنگام فوت کند. انشاءالله روح همه آنها شاد شود.

انتخابات فدراسیون فوتبال و انتخاب شهاب‌الدین عزیزی خادم؛ قلعه‌نویی درباره انتخابات اینطور گفت: در مورد ریاست جدید فدراسیون الآن نمی‌شود نظر داد و باید برای سنجش عملکرد افراد صبر کرد و متوجه شویم چه عملکردی خواهند داشت. بالاخره فدراسیون قبلی اشتباهات زیادی داشت و باید قبول کنیم تصمیمات غلطی گرفته شد که مشکلات زیادی برای فوتبال ما ایجاد کرد. امیدوارم در فدراسیون جدید شرایط بهتر باشد ولی هنوز برای قضاوت در این خصوص زود است.

قلعه‌نویی که یکی از مدعیان حضور روی نیمکت تیم ملی محسوب می‌شد و به خاطر شرایط سپاهان از این رقابت کنار رفت، مدعی است تیم ملی شانس خوبی برای صعود خواهد داشت: من برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم. به هر حال این وضعیت کرونا روی تیم ملی هم اثرش را گذاشته است، خصوصاً اینکه در حال حاضر امتیاز میزبانی را هم در اختیار نداریم و کارمان از قبل سخت‌تر شده است. تیم ملی ما در حال حاضر در یکی از بهترین دوران خودش از لحاظ داشتن بازیکن با کیفیت است خصوصاً در خط حمله مهره‌های با کیفیت زیادی داریم که باید از آنها استفاده کنیم.


امیدوارم از این مرحله عبور کنیم و بعد به فکر مراحل بالاتر باشیم

صحبت‌های سرمربی سابق استقلال و تیم ملی اما در خصوص از دست رفتن امتیاز میزبانی باشگاه‌ها و تیم ملی در ادامه مسیر جالب توجه است: سال‌هاست دیپلماسی ورزشی را باخته‌ایم. از ۱۹۸۲ و بازی‌های آسیایی دهلی بگیرید تا به امروز ما اکثراً در دیپلماسی ورزشی خصوصاً در فوتبال شکست خورده‌ایم و این هم از قبل مشخص بود. آدمهایی که در فدراسیون کرسی می‌گیرند خیلی توانایی گرفتن حق مسلم ایران را ندارند و اصولاً در نوع مدیریت در ورزش ما فقر شدید داریم و مدیر توانا در ورزش ایران تولید نشده است و عده‌ای چند صباحی آمدند و کسب شهرت کردند و رفتند. حالا خیلی عقیده ندارم که مدیریت ورزش باید در اختیار یک شخص ورزشی باشد ولی باید یک مدیر کارآمد روی کار باشد حالا چه ورزشی چه غیر ورزشی ولی از این جهت ما فقر داریم و در جامعه و در ورزش از این نظر دچار مشکل هستیم.

 قلعه نویی مدعی است با برنامه ریزی قادر خواهند بود با گل گهر به اتفاقات مهمی از جمله صعود به لیگ قهرمانان آسیا دست یابند: انتظارم از گل گهر فقط آن ثباتی است که مدنظرمان است تا امسال به آن دست پیدا کنیم. کارخانه گل گهر یک شبه تبدیل به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کشور نشده است و برنامه ریزی پشت آن بوده و در فوتبال هم این تیم تازه دومین فصل لیگ برتری خودش را تجربه می‌کند و نیاز به زمان دارد تا برنامه های خودمان را پیاده کنیم و در فصل های بعد اهدافی که در عرصه داخلی و بین المللی داریم و آنهم رفتن به رقابت‌های آسیایی است را بدست بیاوریم که دور از دسترس نیست.

حرف پایانی امیر قلعه نویی: آرزویم فقط این است که مردم یک زندگی نرمال و خوب داشته باشند.

منبع: ورزش سه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =