• ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
  • کد خبر: 12183
  • readingTime: ۱ دقیقه
معدن سرب و روی

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت های استخراج معادن در کشور طی هشت سال گذشته نسبت به دوره قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایراسین، اسدالله کشاورز اظهار کرد: صنعت معدن کمترین وابستگی را به خاج از کشور دارد و در شرایط تحریم به چرخیدن چرخ‌های اقتصاد کشور کمک زیادی کرده است.

وی یادآورشد: شش هزار معدن فعال در کشور وجود دارد که ظرفیت تولید آنها تا سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیون تن انواع مواد معدنی بوده است.

کشاورز با اشاره به افتتاح بزرگترین کارخانه معدن مس کاتدی بخش خصوصی کشور در شهرستان طارم سفلی اظهار کرد: ظرفیت تولید مس کاتدی تا قبل از این افتتاح ۵۱۲ هزار تن بود و پیش از این نیز سه کارخانه در این زمینه به فعالیت می‌پرداختند که با بهره برداری از مس کاتدی تعداد کارخانه‌ها به چهار واحد افزایش یافت.

وی نیاز صنایع پایین دستی کشور به مس کاتد را ۱۳۰ هزار تن در سال عنوان کرد و گفت: مازاد تولیدات این بخش به کشورهای خارجی صادر می‌شود و از محل تولید این محصول معدنی ارزآوری خوبی نیز نصیب کشور شده است.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: در سالی که بنام تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها از سوی رهبری نامگذاری شده است یکی از بزرگترین اهداف وزارت صمت همزمان با رشد فعالیت‌های معدنی ایجاد صنایع پایین دستی و موضوع فرآوری است تا بتوانیم از خام فروشی در کشور جلوگیری کنیم.

منبع: شاتا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =