• ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
  • کد خبر: 12158
  • readingTime: ۳ دقیقه
دیدار دوتیم سپاهان اصفهان و سایپا تهران

عکس:مجتبی جهان بخش

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران امروز دوازدهم فروردین ماه با برگزاری یک دیدار آغاز می شود.

به گزارش ایراسین، به دلیل برگزاری اردو و بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران نزدیک به دو هفته رقابت های لیگ برتر ایران برگزار نشد و امروز پنجشنبه دوازدهم فروردین ماه 1400 با برگزاری دیدار دو تیم آلومینیوم اراک و فولاد خوزستان آغاز می شود و با برگزاری دیگر بازی ها در روزهای شنبه و دوشنبه هفته آینده پرونده هفته نوزدهم بسته خواهد شد.

پیش از تعطیلی مسابقات تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان و پرسپولیس با ۳۷ امتیاز در بالای جدول قرار داشتند و نماینده قدرتمند اصفهان با توجه به تفاضل گل بهتر، توانست سال ۹۹ را به عنوان صدرنشین لیگ برتر به اتمام برساند.

استقلال تهران که با فرهاد مجیدی جان تازه‌ای گرفته با ۳۳ امتیاز در تعقیب این دو تیم بود و فولاد خوزستان، تراکتور تبریز و آلومینیوم اراک هم با ۲۶ امتیاز در رده‌های بعدی قرار داشتند.

نکته جالب درباره شش تیم اول جدول این است که نیمی از آن‌ها یعنی استقلال، تراکتور و آلومینیوم در این فصل طعم تغییر مربی را چشیده‌اند.

در پایین جدول هم تیم ماشین‌سازی با ۹ امتیاز شانزدهم است و از حالا خودش را برای سقوط آماده می‌کند. نساجی با ۱۳، ذوب‌آهن با ۱۴ و سایپا با ۱۸ امتیاز هم دیگر تیم‌هایی هستند که باید مراقب وضعیت خود باشند.

امروز در اولین بازی هفته تیم‌های آلومینیوم اراک و فولاد خوزستان به مصاف هم خواهند رفت. دیداری که با توجه به وضعیت دو تیم در جدول حساسیت بالایی دارد و از طرفی تقابل علیرضا منصوریان و جواد نکونام در نوع خود جالب خواهد بود.

روز شنبه هم پنج مسابقه برگزار خواهد شد که تقابل شاگردان سیدمهدی رحمتی در تیم پدیده با پرسپولیس در مشهد می‌تواند جالب باشد. پدیده پس از روزهای پرحاشیه انتقال مالکیت این روزها به آرامش نسبی رسیده و آن‌ها موفق شدند ستاره نیم‌فصل اول خود یعنی امین قاسمی‌نژاد را هم حفظ کنند. تقابل میلاد سرلک و فرشاد فرجی که همین چند هفته قبل از پدیده راهی پرسپولیس شد با تیم سابق‌شان هم می‌تواند در نوع خود جالب باشد.

در دیگر دیدار حساس روز شنبه استقلال تهران پس از برد دو بر یک مقابل پیکان در جام حذفی بار دیگر باید به مصاف شاگردان مهدی تارتار برود که این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

آبی‌ها در تعطیلات نوروزی با معضل بازیکنان کرونایی مواجه بودند اما به نظر می‌رسد به جز بابک مرادی دیگر کرونایی‌های تیمِ فرهاد مجیدی به دیدار مقابل خودروسازان برسند. استقلال برای حفظ فاصله خود با تیم‌های صدرنشین و هم‌چنین استفاده از لغزش احتمالی آن‌ها محکوم به برد مقابل پیکان هستند.

روز شنبه سه مسابقه دیگر هم برگزار می‌شود که تراکتور باید در تبریز به مصاف مس رفسنجان برود. دیداری که برای شاگردان رسول خطیبی به هیچ عنوان بازی ساده‌ای نخواهد بود ولی آن‌ها برای حفظ شانس کسب سهمیه چاره‌ای جز شکست شاگردان محمد ربیعی در مس نخواهند داشت.

هم‌چنین دو تیم نفت مسجدسلیمان و نساجی جدال پایین جدولی‌ها را برگزار خواهند کرد و ذوب‌آهن که با مجتبی حسینی به ادامه فصل امیدوار شده باید با نفت آبادانی بازی کند که در هفته‌های اخیر افتی نسبی را تجربه کرده است.

هفته نوزدهم روز دوشنبه با دو بازی به اتمام خواهد رسید. تیم فولاد مبارکه سپاهان که سال ۹۹ را به بهترین شکل به پایان رساند باید در تهران به مصاف سایپا برود و سپاهانی برای حفظ جایگاه محکوم به شکست سایپا هستند. گل‌گهر سیرجان هم با ماشین‌سازی تبریز بازی خواهد کرد.

برنامه هفته نوزدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران (جام خلیج فارس):

پنجشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۰:

آلومینیوم اراک – فولاد خوزستان (ساعت ۱۶:۳۰)

شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰:

پدیده خراسان  – پرسپولیس (ساعت ۱۶:۳۰)

تراکتور – مس رفسنجان (ساعت ۱۷)

نفت مسجد سلیمان – نساجی مازندران (ساعت ۱۷)

ذوب آهن – صنعت نفت آبادان (ساعت ۱۷:۳۰)

استقلال تهران – پیکان (ساعت ۱۸:۵۰)

دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰:

سایپا – سپاهان (ساعت ۱۶:۳۰)

گل گهر سیرجان – ماشین سازی تبریز (ساعت ۱۷)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =