احرامیان

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: مهمترین و بزرگترین مانع تولید بر صنعت فولاد گره زدن بی مورد تنظیم بازار داخلی به صادرات است.

سید بهادر احرامیان در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به شعار سال «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری و انتخاب ایشان برای شعار سال ۱۴۰۰ نشان می دهد که موضوع موانع تولید پذیرفته شده است چر اکه اگر این موانع نبود تاکید بر تسهیل گری می شد تا مانع زدایی.

وی افزود: مهمترین و بزرگترین مانع تولید بر صنعت فولاد گره زدن بی مورد تنظیم بازار داخلی به صادرات است. این درحالی است که دولت در سالهای گذشته با محدودیت صادرات فولاد درصدد کنترل بازار داخلی برآمده که در این مسیر ناکام مانده است و شاهد افزایش قیمت ها بودیم.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: موانع تولید در بخش فولاد کشور به متغیرهای کلان اقتصادی کشور برمی گردد و مهمترین پشتیبانی و رفع موانع تولید در آزادسازی و تسهیل صادرات فولاد است چرا که تولید داخلی فولاد در سال جهش تولید  از ۳۰ میلیون تن عبور کرده این در حالی است که تقاضای داخلی فولاد ۱۵ میلیون تن است. 

وی اضافه کرد: در سال گذشته با کاهش ۱۵ درصدی صادرات فولاد مواجه بودیم و اگر این روند تداوم داشته باشد رشد تولید فولاد کشور دستخوش اتفاقات ناگوار می شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =